شناسهٔ خبر: 50498632 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقایسه خودرو؛

جیپ چروکی در مقابل فورد اج؛ کدام یک عملکرد بهتری دارد؟ + فیلم

جیپ چروکی و فورد اج از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی می‌گوییم رقابت در بازار کراس اوور‌ها سخت است، منظورمان این نیست که این رقابت فقط در کلاس کامپکت های مقرون به صرفه سخت است؛ منظور این است که رقابت جهانی آنها سخت است. امروزه در بازار کراس اوور‌های جمع و جور، خودرو‌هایی مانند کیا سلتوس و مزدا CX-۳۰ مطرح هستند اما در کنار آنها خودروهای دیگری  خودرو‌های جیپ چروکی و فورد اج به چشم می خورد. 

شاسی‌بلند‌های کراس اوور در بازار خودروهای جدید، بسیار مطرح هستند اما هرگز قرار نبوده جایگزین پیکاپ های آفرودی شوند. با این وجود، بازاری برای کراس اوور‌های جدید در حال شکل گیری است که می توانند همانند خودروهای آفرود باشند! از جمله مواردی که اخیراً به شاسی بلندهای کراس اوور اضافه شده، می‌توان به سوبارو اوت بک ویلدرنس، تویوتا راو ۴ ادونچر و فورد اکسپلورر تیمبرلاین اشاره کرد.

در این مقایسه، جیپ چروکی در مقابل فورد اج، 2 خودروی کراس اوور محبوب قرار می گیرند که هدف آن جذب مخاطبین بیشتری است. اگر علاقه به کراس اوورهای خانوادگی ساخت آمریکا دارید، این مقاله را بخوانید و می توانید بدانید کدام بهتر است.

جیپ چروکی در مقابل فورد اج: کدام SUV  عملکرد بهتری دارد؟ + فیلم
 
جیپ چروکی در مقابل فورد اج: کدام SUV  عملکرد بهتری دارد؟ + فیلم
 
 

چروکی: جیپ چروکی را با 3 موتور مختلف ارائه می دهد. نمونه اولیه با یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۱ پوند فوت گشتاور ارائه می شود؛ نمونه دیگر با  موتور ۳.۲ لیتری V۶ قدرتی معادل ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۹ پوند فوت تولید می‌کند و گزینه نهایی یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۷۰ اسب بخار و ۲۹۵ پوند فوت است. هر سه موتور چروکی با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند، اما جیپ سه سیستم مختلف ۴×۴ را ارائه می‌دهد. 

فورد اج : در فورد اج، تریم‌های SE، SEL، ST-Line و تیتانیوم همگی از یک ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو بهره می برند که توان تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ پوند فوت گشتاور را ارائه می دهد که با گیربکس هشت سرعته  و سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می شوند. مدل‌های اج ST از یک موتور ۲.۷ لیتری توربوشارژ V۶ استفاده می‌کنند که ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ پوند فوت تولید می‌کند، همچنین به گیربکس هشت سرعته متصل می‌شود که به صورت استاندارد از AWD بهره می‌برد.

فورد اج: فورد اج SE به صورت استاندارد با مجموعه Co-Pilot ۳۶۰ عرضه می‌شود که دارای امکاناتی مانند سیستم هشدار دهنده نقاط کور،  هشدار ترافیک، سنسور تشخیص خطوط، هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری، سنسور‌های پارک عقب و ارتفاع خودکار است. در تریم‌های SEL، ST-Line، تیتانیوم یا ST فورد اج، فورد Co-Pilot ۳۶۰ Assist+ را به‌عنوان یک آپشن ارائه می‌کند، به این معنی که کروز کنترل تطبیقی، مرکز خطوط و سیستم کمکی فرمان فراری را ارائه می دهد.

جیپ چروکی در مقابل فورد اج: کدام SUV  عملکرد بهتری دارد؟ + فیلم
 
جیپ چروکی در مقابل فورد اج: کدام SUV  عملکرد بهتری دارد؟ + فیلم
 
 

فورد اج و جیپ چروکی به صورت استاندارد با فهرست‌های مشابهی از کمک‌های ایمنی عرضه می‌شوند، اما گزینه کمکی +۳۶۰ کمک خلبان فورد فورد اج را به همراه بهتری برای رانندگی‌های طولانی در بزرگراه تبدیل می‌کند، بنابراین فورد در این رده پیروز می‌شود.

چروکی: جیپ چروکی Latitude با لاستیک‌های ۱۷ اینچی روی چرخ‌های آلومینیومی عرضه می‌شود و چرخ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی در برخی جا‌های دیگر موجود است. چراغ‌های جلو و عقب LED و برف پاک کن‌های حساس به باران در سراسر خط استاندارد هستند. تریم Latitude Plus دارای گرمکن صندلی‌های جلو، ورود بدون کلید غیرفعال و چراغ‌های مه شکن است.

جیپ چروکی در مقابل فورد اج: کدام SUV  عملکرد بهتری دارد؟ + فیلم
 
جیپ چروکی در مقابل فورد اج: کدام SUV  عملکرد بهتری دارد؟ + فیلم
 
 

مدل‌های Altitude دارای صندلی راننده برقی هستند و Latitude Lux صندلی‌های چرم ناپا را دریافت می‌کند. در تریم ۸۰th Anniversary چروکی ، یک سانروف پانوراما، یک پشت آمپری دیجیتال، تهویه مطبوع دو منطقه‌ای و یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۸.۴ اینچی ارائه می شود.

 نسخه Limited یک درب عقب برقی دریافت می‌کند و مدل‌های High Altitude با گزینه جدید مسیریابی ارائه می شوند؛ صندلی‌های جلوی تهویه‌شونده بخشی از بسته آپشن در تریم محدود هستند و آینه کم‌نور خودکار در مدل‌های Latitude Lux و Trailhawk اختیاری است.

فورد اج : از جمله ویژگی‌های استاندارد قابل توجه فورد اج SE می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب LED، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو منطقه‌ای، چرخ‌های ۱۸ اینچی، صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی ۱۲.۰ اینچی و ورود بدون کلید غیرفعال اشاره کرد. تریم SEL آینه‌ دید عقب کم‌نور خودکار، پارچه صندلی ارتقا یافته، صندلی‌های جلو گرم شونده با تنظیمات برقی و چراغ‌های مه شکن LED با نورپردازی مشخص را دریافت می‌کند.

ST-Line دارای چرخ‌های ۲۰ اینچی، درب عقب برقی و شارژ بی‌سیم تلفن هوشمند است. تیتانیوم همچنین بر روی مدل SEL با صندلی چرمی، فرمان گرم شونده، برف پاک کن‌های حساس به باران، پریز برق ۱۱۰ ولت، استریو با ۱۲ بلندگو، شارژ بی سیم و کنترل از راه دور درب گاراژ ساخته شده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_15011052"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7946995/15011052?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما