شناسهٔ خبر: 5045988 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

موافقت ارتش با آتش بس/هشدار۲۴ ساعته به انصارالله/بمباران مسجد تاریخی صعده

سخنگوی نیروهای مسلح سمن، موافقتش را با آتش بس اعلام کرد/نیروهای وفادار به منصورهادی در بیانیه ای به انصارالله ۲۴ ساعت مهلت دادند از استان مآرب عقب نشینی کنند/سعودی‌ها با هدف قرار دادن مسجد تاریخی شهر صعده ۱۴ نفر را به خاک و خون کشیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، هواپیماهای جنگی عربستان در 24 ساعت گذشته 100 نقطه را در مناطق مختلف یمن بمباران کردند.

هواپیماهای عربستان بامداد امروز نیز بمباران صعده را از سر گرفتند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن از تعداد زیاد شهدای غیرنظامیان در حملات روزهای گذشته عربستان خبر داد.

بحران اوضاع انسانی در یمن

تمیم الشامی گفت حتی اگر آتش بس پنج روزه به صورت واقعی برقرار شود، بازهم برای امداد رسانی کافی نخواهد بود.

هماهنگ کننده بشردوستانه سازمان ملل در یمن حملات عربستان را نقض قوانین بین المللی اعلام کرد.

بحران اوضاع انسانی در یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن موافقت ارتش را با آتش بسی که قرار است از سه شنبه به اجرا درآید، اعلام کرد.

شرف محفوظ اقدامات خصمانه ای را که برای جلوگیری از رسیدن کمک های غذایی و دارویی و سوخت انجام می شود نقض قوانین بین المللی و برخلاف اصول انسانی و اخلاقی خواند و گفت باید به کشتی های تجاری اجازه داده شود در بنادر پهلو بگیرند.

شورای سیاسی انصارالله هم در واکنش به طرح آتش بس در یمن بر ضرورت رفع فوری محاصره یمن تاکید و اعلام کرد با هر اقدام مثبت که در جهت رفع درد و رنج ملت یمن باشد همراهی خواهد کرد.

دانلود

 

 

 

حمله به منزل عبدالله صالح

هواپیماهای متجاوز سعودی به منزل علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن، که پیش از این عربستان از او حمایت می کرد،حمله کردند.

هشدار24 ساعته به انصارالله  

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری آلمان گفت نیروهای وفادار به منصور هادی دیروز در بیانیه ای اعلام کردند اعضای گروه انصار الله تنها 24 ساعت مهلت دارند بدون هیچ پیش شرطی از این استان عقب نشینی کنند.

در این بیانیه آمده است مهلت تعیین شده برای خروج گروه انصار الله از ساعت 3 بعد از ظهر به وقت محلی دیروز آغاز شده است و تا ساعت 3 عصر امروز به پایان می رسد.

هشدار24 ساعته به انصارالله

نیروهای وفادار به منصور هادی در این بیانیه هشدار دادند نیروهای وفادار به منصور هادی به حال آماده باش کامل برای مقابله با اعضای این گروه هستند و در صورتی که انصارالله از استان مآرب عقب نشینی نکند، با پاسخ بسیار شدید و کوبنده آنان روبه رو خواهد  شد.

براساس گزارش های منابع محلی درگیری ها در برخی مناطق استان مآرب از جمله الجدعان و صرواح از دیروز متوقف و آرامش در این مناطق برقرار شده است.

شهرهای  مختلف استان نفت خیز مآرب در شرق یمن از چند هفته پیش صحنه درگیری های شدید بین نیروهای وفادار به منصور هادی با اعضای گروه انصار و نیروهای وابسته به علی  عبد الله صالح رئیس جمهور اسبق یمن است.

شورای سیاسی انصار الله بر ضرورت رفع فوری محاصره ظالمانه یمن تاکید و اعلام کرد با هر اقدام مثبت که در جهت رفع درد و درنج ملت یمن باشد همراهی خواهد کرد.

یمن

این شورا تلاش کشورهای دوست و برادر یمن برای پایان دادن به تجاوزات دشمن را ستود و تاکید کرد گفتگوهای ملی یمن باید با نظارت سازمان ملل و از همان نقطه که به علت تجاوز عربستان پایان یافت، از سر گرفته شود.

شورای سیاسی انصار الله همچنین از همراهی و همبستگی مردم، ارتش، نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی در برابر متجاوزان قدردانی کرد.

بمباران مسجد تاریخی صعده

نوزدهمین روز حملات عربستان سعودی درحالی آغاز شده که حملات همه جانبه به استان صعده ادامه دارد و سعودی‌ها با هدف قرار دادن مسجد تاریخی شهر صعده 14 نفر را به خاک و خون کشیدند.

نظر شما