شناسهٔ خبر: 50451946 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید سازمان ملل بر حمایت گروه ۲۰ از طرح واکسیناسیون مردم جهان علیه کرونا

دبیرکل سازمان ملل از رهبران کشور‌های گروه ۲۰ درخواست کرد تا از طرح واکسیناسیون مردم جهان علیه کرونا حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در آستانه برگزاری نشست سران گروه ۲۰ که قرار است روز شنبه ۳۰ اکتبر (هشتم آبان) در شهر رم ایتالیا برگزار شود، با تاکید بر اینکه هدف اصلی این اجلاس باید رفع بی اعتمادی از طریق جستجوی ریشه آن‌ها مانند بی عدالتی ها، نابرابری‌ها و اختلافات ژئوپلیتیکی باشد، از رهبران این گروه درخواست کرد تا از طرح‌های سازمان جهانی بهداشت برای واکسینه کردن ۴۰ درصدی و ۷۰ درصد مردم جهان تا پایان سال جاری و آینده میلادی علیه بیماری همه گیر کرونا حمایت کنند.

وی ادامه داد: در زمینه مقابله با بی اعتمادی، باید در سه زمینه از جمله بی عدالتی در دسترسی به واکسن کرونا، نابرابری گسترده در منابع برای بهبودی از این بیماری همه گیر و فقدان طرح آب و هوا در کاهش، سازگاری و تامین مالی، اقدامات جدی رخ دهد.
گوترش با اشاره به بی عدالتی در دسترسی به واکسن کرونا اظهار کرد: در این راستا اقدام هماهنگ جهانی، مغلوب احتکار واکسن و ملی گرایی واکسن شده است.

دبیرکل سازمان ملل گفت: در حال حاضر مردم در کشور‌های ثروتمند دوز سوم واکسن کرونا را دریافت می‌کنند و این در حالی است که تنها ۵ درصد مردمان آفریقایی به طور کامل در مقابل این بیماری واکسینه شده اند.

وی در راستای نابرابری‌های گسترده در منابع بمنظور بهبودی از این بیماری همه گیر اظهار کرد: اقتصاد‌های پیشرفته نزدیک به ۲۸ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای بهبود اقتصادی سرمایه گذاری می‌کنند که برای کشور‌های با درآمد متوسط، این رقم به ۶.۵ درصد کاهش می‌یابد.

گوترش افزود: پس از آن برای کشور‌های کمتر توسعه یافته، بودجه احیای اقتصادی کمتر از دو درصد است.

دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که طی پنج سال آینده، رشد اقتصادی در کشور‌های جنوب صحرای آفریقا ۷۵ درصد کمتر از سایر نقاط جهان باشد از رهبران کشور‌های گروه ۲۰ درخواست کرد تا طرح تعلیق خدمات بدهی را تا سال آینده تمدید کنند.

وی گفت: براساس این طرح می‌توان برای کشور‌های آسیب‌پذیر و با درآمد متوسط بدهکار منابعی را در دسترس قرار دهند.

گوترش در ادامه اظهارات خود از رهبران گروه ۲۰ درخواست کرد تا برای کاهش دمای زمین و حفظ آن در ۱.۵ درجه سانتیگراد تدابیر جدی را اتخاد کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما