شناسهٔ خبر: 50437947 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیت الله سید احمد خاتمی در یادواره شهدای اراک:

دشمن امید و امنیت ملت ایران را هدف گرفته است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن در عرصه داخلی امید و امنیت ملت ایران را هدف گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در یادواره شهید رحیم آنجفی و ۲ هزار و ۸۰۰ شهید شهرستان اراک در مصلای بیت المقدس اراک گفت: دشمن در عرصه داخلی امید و امنیت را هدف قرار داده و در عرصه خارجی جمع کردن فرش زیر پای ایران و تحریک همسایگان علیه ایران را دنبال می‌کند.

آیت الله خاتمی افزود: در عرصه داخلی در فضای مجازی برخی ناامیدانه می‌گویند چیزی فرق نکرده، نظام در شیب سقوط است که باید گفت آن‌ها که می‌گفتند سقوط نظام قطعی است رفتند و نظام پابرجاست که مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای فرمودند آینده را به مراتب روشن‌تر از اکنون می‌بینم و امام در این زمینه در جواب آن‌ها که می‌گفتند نظام به بن بست رسیده می‌گفت شما به بن بست رسیده اید.

او اضافه کرد: مسئولان دلگرم با شور و نشاط در صحنه آمده اند، اینکه در قضیه بنزین رئیس جمهور در وزارت نفت و سپس درپمپ بنزین حضور می‌یابد ستودنی است؛ اینکه رئیس قوه قضاییه خودش می‌رود اهواز به زندانیان سر می‌زند امید آفرین است؛ اینکه مجلس و رئیس آن مدام با لایحه و طرح‌ها پرکار و با نشاط کار می‌کنند امید آفرین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این تشکیلات حکومتی با این شکل مایه امید است و پیام آن این است که با مدیریت جهادی گره‌ها باز می‌شود و مدیران کلان می‌خواهند بگویند آینده روشن است و با فرهنگ ما می‌توانیم همه مشکلات حل می‌شود.

او ادامه داد: نقطه دوم مورد هدف دشمن امنیت که در این زمینه به فضل خدا ایران اسلامی امن‌ترین کشور منطقه است، و در حالیکه افغانستان و عراق و دیگر کشور‌های منطقه نا امن هستند ما امن‌ترین کشور منطقه هستیم.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: در قضیه بنزین و حک شدن سیستم بنزین یکه نظر این است که یک کشور خارجی موثر بوده و نظر دیگر این است که شیاطین داخلی موثر بودند و در آستانه آبان می‌خواستند دوباره فتنه و آتش در کشور ایجاد کنند که در این قضیه تدبیر مسئولان و عمل صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران دشمن را ناکام گذاشت

او ادامه داد: قرآن کریم سه ویژگی امنیت، آرامش و اقتصاد آباد را برای جامعه مطلوب ارائه می‌کند که درموضوع امنیت مردم و مسئولان هردو مسئولیت دارند و مردم باید مراقب باشیم که کسانی که می‌خواهند نا امنی ایجاد کنند معرفی کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در عرصه خارجی هم دشمن جمع کردن فرش زیر پای ایران و تحریک همسایگان علیه ایران را دنبال می‌کند و آمریکایی در صدد این است که هرنقطه که ادبیات ایران نفوذ دارد آن‌جا را بزند؛ همان تحریم که بر ما اعمال شده بر حزب الله لبنان هم که نماد جریان مقاومت است تحمیل شده است.

او افزود: علیرغم کتمان مسئولان اسرائیل این کشور در آذربایجان جولان می‌دهد و بحرین و امارات عربی روابط را با اسرائیل علنی می‌کنند و دشمنان ما را پذیرایی می‌کنند که باید به آن‌ها گفت عادی سازی با رژیم صهیونیستی از هر کشوری باشد دشمنی با نظام جمهوری اسلامی محسوب شود.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: ایران کشوری است که می‌خواهد با کشور‌های همسایه روابط حسنه داشته باشند، اما این دو طرفه است و اگر خوب هسایه داری کنید خوب می‌بینید و اگر بدهمسایه داری کنید سیلی خواهید خورد و دیگر اینکه چه بخواهید چه نخواهید ایران مقتدرترین ارتش و نیرو‌های مسلح را در منطقه دارد و ایران مقتدر از منافعش با تمام وجود حمایت خواهد کرد و توان و قدرت آن را هم دارد.

او بیان کرد: شهدا مدام عطر افشانی می‌کنند و در هر منطقه عشق به خدا می‌پراکنند و در حالیکه شناسنامه شهر‌ها را بر اساس آمار و ارقام جمعیتی و جغرافیایی رقم می‌زنند، اما شناسنامه فرهنگی شهر‌ها با دو چیز رقم می‌خورد یکی با عالمان و اندیشمندان جوان که اراک در این زمینه پیشینه افتخار آمیزی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اراک را باید دوست داشت، چون امام خمینی (ره) عبدالکریم حائری و آقانورالدین عراقی که زمانی عالم اول اراک بود و ۴ سال به دست انگلیسی‌ها تبعید شد در این شهر نفس کشیده اند.

او تاکید کرد: رضاخان هم که در زمان آقانورالدین ژاندارم اراک بود، همان زمان به دین بی اعتقاد بود و، چون انگلیسی‌ها کسی را میخواستند که سه ویژگی خشن بودن، بی دین بودن و بی سواد بودن را داشته باشد او را به عنوان شاه گذاشتند و خودشان هم او را برداشتند؛ رضاخان خیلی خشن بود، بی سواد بود و برای اینکه بتواند اسمش رابنویسد برای او معلم گذاشتند و بی دین و بود به طوری که زنش می‌گوید رضاخان روزه نمی‌گرفت نماز نمی‌خواند و شراب میخورد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: خداوند اولین بانی یادواره شهداست و اولین سنگ بنای یادواره شهیدان را تدارک دیده به طوری که می‌گوید در ادبیاتتان نسبت به شهدا دقت کنید و به آن‌ها فقید و مرده نگویید و حتی به خیالتان هم راه ندهید که شهیدان مرده اند و این همان زنده نگهداشتن و یادواره شهیدان است.

او اظهار کرد: حیات شهیدان واقعی‌تر از حیات ماست، چون شهید می‌تواند کار‌هایی انجام دهد و مشکلاتی را حل کند که از دست زنده‌ها برنمی آید وخداوند در قرآن می‌فرماید آن‌ها که در راه خدا شهید شدند اعمالشان گم نمی‌شود و از بین نمی‌رود در یک کلمه ماندگاری دین به پاس فداکاری شهیدان است.

امام جمعه موقت تهران گفت: بی تردید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارمغان شهیدان است، شهدا خون دادند، فداکاری کردند، غریبی کشیدند و الحمدالله حاکمیت کشور که پیش از این در دست فاسقان بود به دست دین قرار گرفت، اما دشمنان داخلی و خارجی سنگ اندازی می‌کنند تا این نظام الگو نشود.

او اضافه کرد: آنچه اعمال شهدا را جاودان نگاه می‌دارد بصیرت است و یادواره شهدا بصیرت را افزایش می‌دهد و بصیرت یعنی اینکه بدانیم دشمن کجا ایستاده و ما باید کجا بایستیم و بصیرتی که پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی است خنثی کننده توطئه دشمنان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اعمال شهیدان گم شدنی نیست و جمهوری اسلامی ایران اعمال شهیدان است و به فضل الهی تا قیام حضرت مهدی خواهد ماند و انشاءالله این پرچم با دست با کفایت نظام جمهوری اسلامی به دست امام زمان خواهد رسید.

انتهای پیام / ج

نظر شما