شناسهٔ خبر: 50437671 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

واکنش حزب‌الله به اقدام دولت سعودی در تحریم یک بنیاد خیریه لبنانی

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، اقدام خصمانه دولت سعودی در تحریم بنیاد خیریه لبنانی «القرض الحسن» را محکوم کرد. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، اقدام خصمانه دولت سعودی در تحریم بنیاد خیریه لبنانی «القرض الحسن» را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

واکنش حزب‌الله به اقدام دولت سعودی در تحریم یک بنیاد خیریه لبنانی

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المنار، حزب‌الله لبنان امروز، 6 آبان‌ماه، در بیانیه‌ای به اقدام دیروز دولت عربستان سعودی در تروریستی اعلام کردن بنیاد خیریه «القرض الحسن» واکنش نشان داد و آن را تجاوز آشکار علیه لبنان و دخالت در امور داخلی این کشور دانست.

در این بیانیه آمده است که این اقدام دولت عربستان فرمانبرداری ذلیلانه از دولت آمریکا و خدمتی حقیرانه به اهداف دشمن صهیونیستی است.

حزب‌الله در این بیانیه تأکید کرد که اقدام دولت سعودی تأثیری در عملکرد این مؤسسه بشردوستانه که خود را وقف خدمت به فقرا، نیازمندان، افراد بی‌بضاعت و عموم مردم لبنان کرده است، ندارد.

عربستان سعودی، شامگاه چهارشنبه، بنیاد «القرض الحسن» مستقر در لبنان را یک سازمان تروریستی اعلام کرده است. ریاض این بنیاد را مرتبط با جنبش حزب‌الله لبنان معرفی کرد و مدعی شد که این انجمن به مدیریت پول‌های حزب‌الله و تأمین مالی این جنبش از جمله در موارد نظامی می‌پردازد.

عربستان سعودی همچنین با اتهام‌زنی به حزب‌الله و تروریستی خواندن این جنبش،‌ اعلام کرد که تمامی دارایی‌های بنیاد مذکور در عربستان سعودی مسدود خواهد شد و تعامل با این اتحادیه چه به صورت مستقیم و غیرمستقیم ممنوع خواهد بود.

عربستان سعودی پیشتر نیز چند شرکت و فرد مرتبط با جنبش حزب‌الله را در فهرست تحریمی خود قرار داده بود.
انتهای پیام

نظر شما