شناسهٔ خبر: 50433806 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرار گسترده مزدوران سعودی از «مأرب»

منابع یمنی از فرار گسترده شبه‌نظامیان وابسته به دولت مستعفی از مأرب در پی درخواست ارتش و کمیته‌های مردمی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، با ادامه پیشروی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت شهر مأرب، منابع یمنی از فرار گسترده نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی به سمت شهر‌ها و استان‌های همجوار خبر می‌دهند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، مواضع دولت منصور هادی در جنوب و غرب شهر مأرب در ۲۴ ساعت گذشته شاهد فرار تعداد زیادی از سرباز‌ها و افسران بود، به طوری که تعدادی از مقر‌ها کاملا خالی از نیرو شده است.

فرار نظامیان ائتلاف سعودی در استان مأرب در حالی است که «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های نظامی دولت صنعاء، دیروز در یک کنفرانس خبری از «افراد فریب‌خورده» در شهر مأرب خواست که هرچه سریع‌تر دست از جنگ بردارند تا مورد عفو قرار گیرند.

وی تأکید کرد که نظامیان ائتلاف سعودی از این فرصت استفاده کنند که به مدت طولانی ادامه نخواهد داشت.

طی ماه‌های اخیر نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده‌اند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی» و حامی آن ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما