شناسهٔ خبر: 50433800 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

یک روز پس از دیدار با باقری

دیدار انریکه مورا با گروسی

خبرگزاری فارس

به دنبال دیدار روز گذشته معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم با این مقام اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار دوجانبه ترتیب داد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صفحه شخصی خود در توییتر از دیدار با انریکه مورا معاون جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد.

گروسی در این توییت به تمجید از تلاش‌های معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همکاری او و اتحادیه اروپا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرداخت.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: «همیشه دیدار با انریکه مورا معاون دبیرکل امور سیاسی سیاست خارجی اتحادیه اروپا باعث خوشحالی است و تلاش‌ها و تبادلات ما را بیشتر می‌کند. از حمایت شما متشکرم و من مشتاقانه منتظر ادامه کار با یکدیگر هستم».

دیدار گروسی با مورا در شرایطی انجام شده که این مقام ارشد اروپایی روز گذشته با علی باقری پشت درهای بسته در ساختمان اتحادیه اروپا در بروکسل در حال گفتگوها هستند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام گفتگو با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، سه شنبه شب وارد بروکسل شده بود.

علی باقری در توییتی درباره مذاکراتش با انریکه مورا نوشته بود: گفت‌وگوی جدی و سازنده‌ای با انریکه مورا درباره عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم. توافق کردیم پیش از پایان ماه نوامبر مذاکرات را آغاز کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد».

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ۲۲ مهر ماه سفری به تهران داشت و با علی باقری دیدار و گفت‌وگو کرد. در پایان این سفر، طرفین توافق کردند که مباحث باقیمانده را در بروکسل ادامه دهند.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا به واشنگتن سفر و با وزیر خارجه و سناتورهای ارشد آمریکایی دیدار کرده بود.

وی در روزهای اخیر بارها ضمن اظهارنظر درباره برجام و فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران گفته است که قرار است «به زودی» به تهران سفر کند.

نظر شما