شناسهٔ خبر: 50433784 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اسپوتنیک: علی باقری امروز به روسیه سفر می‌کند

خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از سفیر ایران در روسیه گزارش کرد که معاون سیاسی وزیر خارجه ایران تا ساعاتی دیگر وارد مسکو می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری روسی «اسپوتینک» به نقل از «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو گزارش کرد که «علی باقری» معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تا ساعاتی دیگر برای دیدار با «سرگئی ریابکوف» و «میخائیل بوگدانوف» معاونین وزیر خارجه روسیه وارد مسکو خواهد شد.

خبر مربوط به سفر معاون سیاسی وزیر خارجه ایران به روسیه در حالی منتشر شده است که باقری روز گذشته پشت درهای بسته با «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام و معاون «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در «بروکسل» پایتخت بلژیک در خصوص مسئله هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

علی باقری در توییتی درباره مذاکراتش با انریکه مورا نوشته بود: گفت‌وگوی جدی و سازنده‌ای با انریکه مورا درباره عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم. توافق کردیم پیش از پایان ماه نوامبر مذاکرات را آغاز کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد».

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگوهایی را دنبال می‌کند که مستلزم دستاورد و نتیجه عملی باشد و موضوع اصلی آن لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت است، گفت: گفت‌وگو برای دستیابی به توافقی بر روی کاغذ را دنبال نمی‌کنیم. (جزئیات بیشتر)

باقری پس از دیدار با مورا در خصوص توافق درباره ازسرگیری مذاکرات وین برای احیای برجام گفت: «توافق کردیم پیش از پایان ماه نوامبر مذاکرات را آغاز کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد».

تاکنون شش دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما