شناسهٔ خبر: 50433688 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سیاسی وزارت امورخارجه امروز به مسکو سفر می‌کند

مسکو - ایرنا - علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت همتای روس خود سرگئی ریابکوف امروز پنجشنبه به مسکو سفر می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مسکو، سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که قرار است باقری و هیات همراه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزارت خارجه روسیه دیدار و گفت و گو کند.

بررسی اخرین وضعیت  مناسبات دو جانبه ایران و روسیه و رایزنی و تبادل نظر در باره اخرین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله سرفصل های مورد گفت و گوی هیات ایرانی با طرف روس خواهد بود.

«علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه سه‌شنبه شب در راس هیاتی دیپلماتیک وارد بروکسل شد تا مذاکراتی را که با انریکه مورا هماهنگ کننده جلسات کمیسیون مشترک برجام، در تهران آغاز کرده بود به سرانجام برساند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه صبح چهارشنبه در چارچوب صبحانه کاری با دبیرکل وزارت امور خارجه بلژیک دیدار کرد تا علاوه بر برجام، درباره مجموعه‌ای از مسائل دوجانبه، افغانستان و سایر مسائل بین‌المللی گفت‌وگو کند.

باقری در توئیتر نوشته بود: گفت‌وگویی جدی و سازنده با انریکه مورا در مورد عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم. وی افزود: توافق کردیم‌ پیش‌ از پایان ماه نوامبر مذاکرات را شروع کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.

در همین حال اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه گزارش داد که معاون سیاسی وزیر امور خارجه با آقای ‌مورا در خصوص لغو موثر تحریم ها و پایبندی سایر طرف ها به تعهدات خود رایزنی کرد.

نظر شما