شناسهٔ خبر: 50433619 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اروپا بار دیگر خواستار توقف ساخت شهرک‌های صهیونیستی شد

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز گزارش داد: آلمان و ۱۱ کشور اروپایی دیگر امروز (پنجشنبه) از اسرائیل خواستند تا در تصمیم خود برای پیشبرد طرح هایش برای احداث حدود ۳ هزار خانه (در شهرک های صهیونیستی) در کرانه باختری رود اردن تجدید نظر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رویترز افزود: وزیران خارجه کشورهای بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، لهستان، اسپانیا و سوئد در بیاینه مشترکی،  مخالف خود را با توسعه شهرک ها در اراضی اشغال شده فلسطینی ابراز کرده اند.

در این بیانیه، در عین حال از دو طرف درگیر خواسته شده در زمینه کاهش تنش ها تلاش کنند.

رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر تحرکات خود در تخریب منازل فلسطینیان و دستگیری جوانان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری را شدت بخشیده است.  احداث واحدهای جدید شهرک‌سازی نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رای مثبت ۱۴ عضو و تنها رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، ضمن غیرقانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

اتحادیه اروپا پیشتر با صدور بیانیه‌ای بدون محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که رفتار صهیونیست‌ها طبق قوانین بین‌الملل غیرقانونی است. بیانیه ای که موضوع تازه ای نیست و به‌رغم تکرار آن در گذشته، عملا سودی برای ملت مظلوم فلسطین بدنبال نداشته است.

کشورهای اروپایی در این بیانیه خواستار اجرای قطعنامه ۲۳۳۴ سازمان ملل با همه مفاد آن شده اند که ایجاد اعتماد دوباره و ایجاد شرایط لازم برای ارتقای صلح را هدف قرار می دهد.

تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا به تازگی با اشاره به دیدار "جوسپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به نقل از بورل نوشت که اتحادیه اروپا از ملت و دولت فلسطین حمایت می‌کند.

این ادعای بورل درحالیست که او پنج ماه پیش از محکوم کردن حملات و تجاوزهای وحشیانه اشغال‌گران قدس علیه باریکه غزه که بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شدند دریغ کرد.

نظر شما