شناسهٔ خبر: 50433043 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۲۰۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند

اقتصاد ایران: شیراز - مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند و آمار کل بستری به یک هزار و ۵۶۳ نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح الله حسینی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۵۳۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۲۴ هزار و ۴۰۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۱۵ هزار و ۷۷۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۹ هزار و ۸۸۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۷۴ هزار و ۲۹۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او با اعلام بستری ۲۰۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علائم را هم اکنون در بیمارستان‌های استان نیز، هزار و ۵۶۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۸۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۹۴۳ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۶۰ هزار و ۷۵۱ نفر از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او با بیان اینکه مدافعان سلامت به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات به مراجعان هستند، از مردم خواست تا در راستای حمایت از آنان و تأمین سلامت جامعه، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما