شناسهٔ خبر: 50433041 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

فعال سیاسی اصلاح طلب: آقای رئیسی در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود در نیم ساعت بیش از ۱۵ مرتبه از کلمه «باید» استفاده کرد/ رئیس جمهور که نباید کلی گویی کند

علی محمدنمازی گفت: «من صحبت‌های آقای رئیس‌جمهور در برنامه تلویزیونی را با دقت دیدم اما به نظرم نشانه‌هایی از کارهای انجام شده وجود نداشت. آقای حیدری به عنوان مجری صحبت‌هایی را مطرح می‌کرد اما آقای رئیسی بیشتر به صورت انشایی صحبت کرد و در آن نیم ساعت ، چهل دقیقه بیش از 15 مرتبه از کلمه «باید» استفاده کرد. دائما می‌گفت برنامه داریم، در فکر هستیم ، به تورم به صورت ساعتی فکر می‌کنم و ... یعنی مدام کلی‌گویی کرد».

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ دولت رئیسی در ابتدای کار است اما رئیس جمهور محترم مدام در سفر استانی و یا مشغول مصاحبه است. شاهد آنکه فقط دو بار گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم داشته است. گفت‌وگوهایی که از نظر محتوا به قدر کافی اقناع کننده نبوده و انتقاداتی را نیز به همراه داشته است. مثلا علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران معتقد است که در آخرین مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور فقط کلی‌گویی کرده است. ​

او گفت: «من صحبت‌های آقای رئیس‌جمهور در برنامه تلویزیونی را با دقت دیدم اما به نظرم نشانه‌هایی از کارهای انجام شده وجود نداشت. آقای حیدری به عنوان مجری صحبت‌هایی را مطرح می‌کرد اما آقای رئیسی بیشتر به صورت انشایی صحبت کرد و در آن نیم ساعت ، چهل دقیقه بیش از 15 مرتبه از کلمه «باید» استفاده کرد. دائما می‌گفت برنامه داریم، در فکر هستیم ، به تورم به صورت ساعتی فکر می‌کنم و ... یعنی مدام کلی‌گویی کرد».

وی افزود: «وقتی سوال از بحث تورم شد گفت که ماه قبل بدون برداشت از بانک مرکزی حقوق‌ها را پرداخته و مهر ماه هم همین کار را می‌کنیم اما برای کاهش تورم راه‌حلی ارائه نکرد. گفت که چطور قرار است تورم را کاهش دهند».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت: «درباره نرخ دلار و ارز 4200 تومانی هم وقتی سوال شد حتی یک کلمه هم درباره ارز نگفت و حواسش به پول و بودجه رفت و نهایتا هم گفت که هرکاری بخواهیم انجام دهیم اطلاع رسانی می‌کنیم. در مجموع اما جواب روشنی ندارد که آیا نرخ ارز باید رقابتی باشد یا ارز دولتی وجود داشته باشد و ... . آقای رئیسی فقط گفت که ما مشکل پول را حل می‌کنیم و به مردم هم خواهیم گفت لذا من در این صحبت‌ها خبری از اقدامی که موجب تغییر اوضاع و بهبود اقتصاد کشور باشد، ندیدم».

نمازی افزود: «یک اشتباه آقای رئیس جمهور در این مصاحبه این بود که گفت من 6 روز از هفته را در تهران کارهای ملی می‌کنم و یک روز هم به استان‌ها می‌روم تا کارها کوچک انجام دهم درحالی که کارهای استان‌ها کوچک نیست و همین کارهای ملی است که در آنجا انجام می‌شود. در سفر استانی اتفاقا باید پروژه‌های ملی و کلان پیگیری شود. از صحبت آقای رئیسی اما اینطور برداشت می‌شد که مسائل استان‌ها را کارهای کوچک می‌داند».

وی در پاسخ به اینکه نتیجه چنین مصاحبه‌های تلویزیونی چیست و چه تصویری از دولت و رئیس جمهور به مردم می‌دهد؟ گفت: «اولین نتیجه این است که وقتی با شروع کار دولت اجناس گران شده و قیمت دلار بالا رفته است، رئیس جمهور مجبور می‌شود که گذشته را مقصر معرفی کرده و بگوید که ریشه همه مسائل به قبل برمی‌گردد. به عبارت دیگر بهانه‌ای برای نپذیرفتن مسئولیت وعده‌های داده شده می‌شود. الان دو ماه از دولت گذشته و مردم می‌گویند که در این مدت همه چیز گران‌تر شده و شرایط بدتر شده است. این مصاحبه‌ها پاسخی برای این وضعیت ندارد و اینکه هر رئیس جمهور، رئیس جهور و مسئولان قبلی را به عنوان مقصر معرفی کند هم فاید ندارد. چون بالای سر رئیس جمهور قبلی هم نهادهای ناظری مثل مجلس بوده‌اند و اکنون نمی‌توان تنها دولت را مسئول همه مسائل و مشکلات دانست».

نمازی در پایان تاکید کرد: «بهتر است مسئولان مهمر زمانی وارد میدان شده و صحبت کنند که کاری انجام شده باشد و مردم نتیجه آن را حس کرده باشند. یا وقتی سخن بگویند که کار مهمی در پیش باشد و از نتیجه و تحقق آن هم اطمینان داشته باشند و بتوانند درباره آن اطلاع رسانی کنند»./ نامه نیوز

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما