شناسهٔ خبر: 50432988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار مرکزی عنوان کرد:

عدم تناسب ارائه خدمات و ظرفیت های تولیدی در آوه

علی فرقانی

استاندار مرکزی گفت: آوه با بیشترین میزان تولید در حوزه دامداری و کشاورزی از کمترین خدمات زیرساختی و رفاهی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

سیدعلی آقازاده پنجشنبه ۶ آبان در آیین افتتاح مخزن ۵۰۰ متر مکعبی شهر آوه و جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات شهر آوه اظهار کرد: شرکت آبفای مرکزی ماهانه چندین میلیارد تومان را با وجود محدودیت منابع مالی در حوزه آبرسانی هزینه می کند که جای بسی تقدیر دارد.

وی بیان کرد: در شهرستان ساوه نیز امروز حدود دو میلیارد تومان پروژه آبرسانی به بهره برداری رسید که مهمترین آن مخزن ۵۰۰ متر مکعبی شهر آوه بود و مردم این شهر از خدمات آن بهره مند شوند.

وی افزود: دامداران آوه افتخار تولید دام کشور هستند و در این شهر کوچک حدود ۳۰ هزار دام وجود دارد که برای برطرف کردن مشکلات آنان باید چاره اندیشی کرد.

وی افزود: حدود ۲۰۰ دامداری در این شهر خارج از محدوده خدمات شهری هستند که تامین زیرساخت های آنان باید بدون افزایش محدوده خدمات شهری در دستور کار قرار گیرد و وارد کردن این تعداد دامداری به محدوده خدمات شهری مشکلات دیگری را ایجاد خواهد کرد.

استاندار مرکزی در خصوص معادن شن و ماسه نیز گفت: محدودیت معادن شن و ماسه در شهرستان ساوه به دلیل برداشت های بی رویه مشکلاتی را ایجاد کرده است که تلاش خواهیم کرد برطرف شود.

وی بر ارتقای زیرساخت های شهر آوه تاکید کرد و افزود: آوه با بیشترین میزان تولید از کمترین خدمات زیرساختی و رفاهی برخوردار است.

وی از تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه های زیرساختی از محل منابع استانی خبرداد و افزود: آوه یک شهر تولید کننده موادغذایی حیاتی است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار ساوه نیز گفت: آوه دومین شهر تشیع و دارای تمدن کهن و تاریخی است.

علی میرزایی افزود: آب آشامیدنی شهر آوه از نظر کمی و کیفی دارای مشکل بود که خوشبختانه با افتتاح این مخزن بخشی از مشکل آب این شهر برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: بارندگی های مطلوب دو سال گذشته موجب شد تا ذخیره آب در دریاچه سد الغدیر افزایش یابد و بخشی از منابع آبی سد به حوزه کشاورزی تخصیص یافت اما با وجود کاهش بارندگی ها در سال‌جاری لزوم مدیریت منابع آبی در شرایط کنونی  دو چندان است.

امام جمعه آوه نیز خواستار تخصیص سهمیه طرح اقدام ملی مسکن برای خانه دار شدن مردم این شهر به ویژه جوانان شد.

حجت‌الاسلام محمد جواد نکویی ماهانی افزود: شبانه روزی شدن درمانگاه شهر آوه و ارتقای شاخص های حوزه سلامت در این منطقه از مطالبات جدی مردم است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز گفت: پنج پروژه‌ آب رسانی در روستاهای ساوه و شهر آوه با صرف هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بطول حدودا ۹ کیلومتر به بهره برداری رسید.

یوسف عرفانی نسب افزود: وضعیت ذخیره آب در شهر آوه با مشکل مواجه بود که با اجرای این پروژه که بخشی از هزینه آن را بدهکار هستیم برطرف و با حمایت استاندار مرکزی به سرانجام رسید.

وی افزود: اصلاح شبکه داخلی آبرسانی مهمترین کار در شهر آوه است تا بتوانیم موضوع پرت آب را به سرانجام برسانیم.

عرفانی نسب افزود : هم اکنون حدود ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان مرکزی از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند و با اجرای طرح های آب رسانی به ۳۰ روستای جدید این میزان به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

گفتنی است در این جلسه، استقرار نمایندگی ادارات خدمات رسان در آوه، فرسودگی شبکه توزیع آب، انشعابات غیرمجاز آب، پایین بودن سرانه فضای سبز و تفریحی، نامناسب بودن وضعیت مبلمان شهری، کمبود اعتبارات حوزه شهری و لزوم تخصیص اعتبارات استانی و ملی برای برطرف کردن نیازهای شهری، نبود کتابخانه و کمبود زیرساخت های فرهنگی، حادثه خیز بودن محورهای مواصلاتی به شهر آوه از جمله مشکلاتی بود که توسط محمدیاری سخنگوی شورای شهر آوه مطرح شد.

انتهای پیام

نظر شما