شناسهٔ خبر: 50432173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار نهبندان:

دهیاران نشست های مشورتی برای رفع مشکلات روستائیان برگزار کنند

بیکی گفت: دهیاران باید در راستای رضایت مندی و مشکلات روستائیان نشست های مشورتی را با کمک دستگاه های مربوطه برگزار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۶ آبان) در گردهمایی دهیاران نهبندان اظهار کرد: شوراها بر مسائل روستاها نظارت دارند اما دهیار مسئولیت اجرایی دارد و اولین وظیفه شوراها انتخاب دهیار است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در کشور بیش از ۳۳ هزار دهیاری داریم که برای هر کدام یک دهیار فعالیت دارد، گفت: دهیاران جامعه بزرگ روستایی است لذا دهیاران مسئول محلی هستند که در قبال مشکلات روستا مسئولیت دارند که فقط بازگو کردن مشکلات نیست.

 

بیکی گفت: دهیاران باید با شناخت قانون و مقررات مربوطه با همکاری دستگاه های و بخشداری مربوطه با استفاده از ظرفیت ها و منابع در دسترس نسبت به بهره مندی منطقه اقدام کند.

 

وی با بیان اینکه مطالبات بیش از منابع و اعتبارات است، افزود: وظیفه مسئولین اولویت بندی مسائل و مشکلات است تا رضایت نسبی فراهم شود.

 

فرماندار نهبندان با اشاره به خشکسالی های پی در پی در استان و نهبندان، افزود: آبدهی قنوات کم شده و دامداران مرتع مناسبی برای چرای دام ندارند از طرفی معیشت روستائیان به همین دو مهم وابسته است، لذا باید راهبرد کوتاه مدت و بلند مدت برای مشکلات روستائیان داشته باشیم و به سمت اشتغال روستائیان در سایر بخش ها نیز باشیم.

 

بیکی با بیان اینکه زیر ساخت های روستایی نهبندان در حال تکمیل است، ادامه داد: شهرستان در حوزه صنعت و معدن توسعه خوبی دارد و برای مدیریت وضعیت موجود و خشکسالی های اخیر باید با خرد جمعی و معتمدین منطقه برای مشکلات چاره اندیشی کرد.

 

وی تصریح کرد: آبرسانی به عمده روستاهای بالای ۲۰ خانوار نهبندان انجام شده است ولی پروژه های جدیدی هم تعریف یا و در دستور کار است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه گاهی مسئولین خود عامل نارضایتی مردم می شوند، گفت: دهیاران باید در راستای رضایت مندی و مشکلات مردم نشست های مشورتی را با کمک دستگاه های مربوطه برگزار کنند.

 

پایان پیام/575

نظر شما