شناسهٔ خبر: 50425489 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

8 نکته از هفته دوم لیگ برتر| بدعت غلط شاکی ها؛ یامگا فرشته نجات استقلال/ دبل عبدی هم یحیی را خوشحال نکرد

هفته دوم لیگ برتر با اتفاق عجیب عدم حضور پدیده در شهر رفسنجان برگزار شد تا شاهد لیگی عجیب باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، هفته دوم لیگ برتر در روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه برگزار شد که یکسری مسائل در این هفته باعث شده تا شاهد لیگی عجیب با بی نظمی های خاص باشیم.

نکته اول: نفت‌ مسجدسلیمان صفر - 3 سپاهان؛ تغییر زمین بازی هم کمکی به نفتی ها نکرد

نامشخص بودن وضعیت چمن ورزشگاه شهید محمدی در مسجد سلیمان باعث شده بود تا زمان بازی این تیم با سپاهان نامشخص باشد و همین موضوع باعث عصبانیت نویدکیا سرمربی زردپوشان شده بود تا قبل از بازی حسابی از خجالت سازمان لیگ در آید و درنهایت هم با توجه به پیدا شدن موش و عقرب در خوابگاه بازیکنان نفت و زیر کشت رفتن ناگهانی ورزشگاه شهید محمدی در مسجد سلیمان باعث شد تا بازی در اهواز برگزار شود. نفتی ها که مشخص بود شرایط مطلوبی ندارند مقابل حریف قدرتمند خود تاب نیاورند و در نهایت هم بازنده شدند. نویدکیا البته با وجود برد سه بر صفر تیمش معتقد بود که بازیکنانش باید حرفه ای تر باشند.

 

 
نکته دوم: مس رفسنجان - پدیده مشهد؛ بدعت جدید شاکی ها در لیگ برتر

در اتفاقی قابل تامل بازیکنان پدیده در اعتراض به شرایط مالی باشگاه و نامشخص بودن وضعیت مدیریتی این تیم حاضر نشدند در فرودگاه حاضر شوند و در نهایت این تیم درحالی که باید به رفسنجان می رفت تا بازی خود را مقابل مس انجام دهند به این شهر نرفتند تا این بازی لغو شود. طبق قانون این بازی باید سه بر صفر به سود تیم مس اعلام شود اما سازمان لیگ طبق گزارش ناظر بازی مشخص شدن تکلیف این بازی را به عهده کمیته انضباطی گذاشته است. در تاریخ لیگ برتر سابقه داشته که اعضای یک تیم به دلیل مشکلات درونی تمرین نکنند یا قبل از بازی به اردو نروند اما اینکه بازیکنان در فرودگاه حاضر نشوند یک اتفاق جدید بود و اینکه کمیته انضباطی با چنین رفتارهایی چه برخوردی می کند می تواند قابل توجه باشد. تیم پدیده با این اتفاق دچار تغییرات شد و رضا مهاجری از سرمربیگری این تیم کنار رفت و اکبر میثاقیان سرمربی این تیم شد.

نکته سوم: فجر سپاسی صفر - یک گل گهرسیرجان؛ گلایه های تمام نشدنی کلانتری در روز برد با ارزش سیرجانی ها 

در روزی که گل گهر نسبت به بازی اول مقابل تراکتور افت و خیز کمتری داشت تیم مقابل با تنش های داخلی وارد زمین شد. قبل از مسابقه کلانتری سرمربی تیم متوجه می شود که از دو بازیکن سرباز تیمش نمی تواند استفاده کند. ظاهرا مشکلات در داخل باشگاه و یکسری ناهماهنگی ها باعث شده بود تا این تیم نتواند از بازیکنانش استفاده کند. همین موضوع باعث شد تا کلانتری بعد از بازی حسابی درددل کند و بابت نقدهایی که شنیده و کارشکنی هایی که شده گلایه کند. نکته دیگر این مسابقه آماده نبودن تیر دروازه ورزشگاه حافظیه بود که یک ساعت مانده به بازی تازه عوامل ورزشگاه شروع به جوشکاری تیر دروازه کردند. به نظر می رسد برای مسئولان این ورزشگاه مهم نبود که قرار است در چنین روزی تیم شهرشان در لیگ برتر به میدان برود.

نکته چهارم: هوادار صفر - 2 پیکان؛ دومین شکست عنایتی در روز اعتراض به داوری

رضا عنایتی به صراحت می گوید چون تیمش تماشاگر ندارد فرقی ندارد کجا بازی کنند و بدین ترتیب برگزاری مسابقه این تیم با پیکان در کرج را توجیه کرد. سرمربی هوادار که بازی اول هم به استقلال باخته اند، از داوری بازی با پیکان شاکی بود و به تصمیم گیران داوری و داوران هم هشدار داد چون این تیم از لیگ دسته اول آمده قرار نیست هر طور که می خواهند با تیمش رفتار کنند. نکته قابل توجه دیگر در مورد تیم هوادار نامشخص بودن وضعیت مدیریتی این تیم است. درحالی که همه جا عنوان شد جهانگیر کوثری رئیس هیات مدیره این باشگاه است اما او در جمع خبرنگاران گفت فقط به عنوان هوادار این تیم در ورزشگاه حاضر شده است!

نکته پنجم: تراکتور 3 - صفر نفت آبادان؛ بازگشت آرامش در تبریز

شاگردان فیروز کریمی بعد از شکست سنگین در هفته اول مقابل شاگردان منصوریان جبران مافات کردند. هر چند که بابت این برد تلفات هم داشتند و محمد عباس زاده مهاجم این تیم دچار مصدومیت شد و شاید به بازی استقلال هم نرسد. تراکتوری ها با این برد آرامش را به اردوی خود بازگردانند اما در نقطه مقابل تیم نفت آبادان است که هر دو بازی خود را باخته و سرمربی این تیم همچنان به دلیل کرونا و محرومیت نمی تواند کنار تیمش باشد. منصوریان حتی به بازی هفته سوم هم نمی رسد و فعلا باید در قرنطینه بسر برد.

 
نکته ششم: ذوب آهن صفر - 2 استقلال، رونمایی از خارجی با کیفیت آبی ها 

رونمایی از یامگای فرانسوی مهمترین نکته این بازی بود. البته استقلال از این بازیکن نه برای پست مهاجم بلکه در دفاع راست می خواهد استفاده کند اما با توجه به شرایط بازی این بازیکن در اولین بازی خود برای آبی ها در نقش مهاجم ظاهر شد و خوش هم درخشید. بازی خوب یامگا و پیروزی آبی ها مقابل ذوب آهن باعث شد تا هواداران این تیم به شرایط شاگردان مجیدی امیدوار شوند. البته استقلال در این بازی یک مصدوم هم داد. سید حسین حسینی به دلیل مصدومیت از بازی خارج شد و جای او را رشید مظاهری گرفت اما این دروازه بان هم بعد از بازی در اظهار نظر عجیب گفت از نظر روحی دچار مشکل است.

نکته هفتم: آلومینیوم اراک 3  - صفر فولاد؛ وضعیت نابه سامان سرخ های اهوازی

تیم فولاد بعد از اینکه نتوانست جواد نکونام را حفظ کند و بابت پنجره نقل و انتقالات هم نتوانست کاری از پیش ببرد برای فصل جدید ظاهرا آن طور که باید و شاید نتوانسته خود را آماده کند. این تیم درحالی سه گل از تیم اراکی دریافت کرد که خود عبدالله ویسی سرمربی این تیم بعد از این بازی اعلام کرد زشت و خجالت آور بازی کرده اند و حتی خودش اعتراف کرد که شانس آورده اند سه گل خورده اند. به نظر می رسد نماینده ایران در لیگ قهرمانان در فصل جدید نیاز به ترمیم اساسی دارد.

نکته هشتم: پرسپولیس 2 - یک نساجی مازندران؛ برد سخت سرخ ها در روز ساکتِ "الهامی"

پرسپولیس درحالی که به شدت درگیر مسائل مالی و عدم جذب بازیکن خارجی است، مقابل نساجی به سختی پیروز شد تا زنگ خطری برای حیی گل محمدی باشد که روزهای سخت تری شاید در انتظار سرخپوشان باشد. درخشش مهدی عبدی البته در این بازی و دبلی که انجام داد می تواند نوید این باشد که مهاجم جوان سرخپوشان در شرایط آماده ای بسر می برد. هر چند که یحیی گل محمدی بعد از بازی چهره یک مربی برنده را نداشت و به شدت از شرایط این تیم ابراز ناراحتی کرد و بار دیگر هم به فدراسیون بابت قوانینی که برای جذب بازیکن خارجی گذاشته انتقاد کرد. در آن سوی میدان ساکت الهامی که تیمش می توانست بازنده نباشد در کنار خط برخلاف همیشه روز آرامی داشت و دیگر از آن اعتراض های دردسرسازش خبری نبود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما