شناسهٔ خبر: 50425301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:

۱۰۴۰۰ واحد مسکونی فاقد سند در خرم‌آباد وجود دارد

آزیتا یوسفیان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۰۴۰۰ واحد مسکونی فاقد سند در خرم‌آباد وجود دارد.

صاحب‌خبر -

وحید کرم‌الهی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در بافت‌های فرسوده استان با آن مواجه هستیم این است که اکثریت واحدهای موجود در این بافت‌ها فاقد سند هستند، تصریح کرد: زمانی یک ملکی سند داشته باشد هویت‌می‌گیرد و می‌توان به راحتی طرح‌های بازآفرینی را در محلات عملیاتی کرد.

مدیرکل راه وشهرسازی لرستان با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار نفر از اهالی خرم‌آباد در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی ‌می‌کنند، عنوان کرد: در این مناطق که شامل پشته‌حسین‌آباد، پشت‌بازار، کوی‌علی‌آباد، اسبستان، فلک‌الدین و ... است ۱۰۴۰۰ واحد مسکونی فاقد سند وجود دارد که باید وضعیت سند این واحدها تعیین تکلیف شود.

مدیرکل راه وشهرسازی لرستان با انتقاد از اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی دولتی انجام شده که نیاز است این موارد مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: به منظور تعیین تکلیف واحدهای فاقد سندی که در اراضی دولتی ساخته شده‌اند با معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات جلساتی برگزار کردیم تا بتوان با هم‌فکری و هماهنگی لازم به صورت کاملا کارشناسی این مشکل مرتفع شود.

وجود ۱۵ محله تحت عنوان سکونتگاه غیررسمی در خرم‌آباد

کرم‌الهی گفت: ۱۵ محله در خرم‌آباد وجود دارد که جزو سکونتگاه‌های غیررسمی محسوب می‌شوند و اکثر واحدهای مسکونی در آنجا فاقد سند هستند.

وی تاکید کرد: صدور سند برای اراضی ملی که توسط مردم تصرف  و ساخت و ساز شدند نیازمند قانون‌گذاری است.

مدیرکل راه وشهرسازی لرستان بیان کرد: البته با تصویب چنین قانونی موج عظیمی به سمت زمین‌خواری ایجاد خواهد شد بنابراین ضرورت دارد بار کار کارشناسی  این مشکل برطرف شود و منجر به ترویج زمین‌خواری نشود.

مدیرکل راه وشهرسازی لرستان بیان کرد: متاسفانه اعتبارات بازآفرینی محدود بوده و به هیچ وجه متناسب با حجم  کار نیست.

کرم‌الهی با بیان اینکه اعتبار بازآفرینی استان امسال، ۱۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: این درحالیست که طرح بازآفرینی شهری با این رقم باید در پنج شهرستان خرم‌آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز و کوهدشت اجرایی شود.

انتهای پیام

نظر شما