شناسهٔ خبر: 50425291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان مطرح کرد:

گسترش مشاغل خانگی رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال

ابراهیم شریفی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: توجه، پشتیبانی و گسترش مشاغل خانگی در استان موجب افزایش تولیدات، ایجاد شغل و توسعه اقتصادی می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی آشتاب، امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از راه‌های ایجاد اشتغال که منابع مالی کمی نیاز دارد و در دسترس خانواده‌ها و اکثریت مردم است حمایت و گسترش مشاغل خانگی است، اظهار کرد: با همکاری جهاد دانشگاهی طرح توسعه مشاغل خانگی با شناسایی مزیت‌های استان با هدف ایجاد زیرساخت‌های مناسب در حال انجام است که این طرح در سه فاز شامل شناسایی ظرفیت‌ها، آموزش و توانمندسازی که همان مشاوره و هدایت است و اتصال به بازار در قالب برندسازی است.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان به اختصاص ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل که با نظارت بر اجرای صحیح این مشاغل می باشد تاکنون تعداد ۸۹ طرح مستقل و ۱۲۶ طرح بصورت پشتیبان با مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

وی با اشاره اینکه طرح‌های پشتیبان در اولویت اعطای تسهیلات و حمایت هستند بیان کرد: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند جهت ثبت نام به سامانه الکترونیکی mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir مراجعه و پس از تکمیل فرم‌های ثبت‌نام جهت پیگیری و تشکیل پرونده به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه کنند.

آشتاب ادامه داد: نظارت بر این طرح‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط صورت می‌گیرد، نظارت استانی هم توسط تیمی متشکل از نمایندگان دستگاه اجرایی، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری انجام می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما