شناسهٔ خبر: 50425272 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گرانی یقه بازار پوشاک را چسبیده است

بازار پوشاک در خراسان جنوبی از گرانی بی نصیب نمانده است و قیمت‌های امسال رشد دو برابری را نسبت به پارسال نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل زاده رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک شهرستان بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: پوشاک فصلی است یعنی تورم در آن به صورتناگهانی  نمایان می‌شود و مانند مواد غذایی نیست که در طول سال به تدریج گران شود؛ به همین دلیل وقتی سال بعد برای خرید مراجعه می‌کنیم به یک باره با گرانی آن مواجه می‌شویم.

او افزود: از تابستان امسال قیمت پارچه‌ها بیشتر شده است و هزینه دوخت، حمل و نقل، کارگری، حق بیمه و کرایه‌ مغازه‌ها نیز با افزایش قیمت مواجه شده که همه در بالا رفتن قیمت پوشاک تأثیرگذار بوده است.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه تقریبأ ۹۰ درصد پارچه‌ها خارجی است ادامه داد: پارچه‌ اکثر البسه وارداتی است و همین موضوع در بالا بودن قیمت پارچه و بیشتر شدن قیمت نهایی پوشاک تأثیر می‌گذارد.

رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان بیرجند تصریح کرد: تولیدکنندگان پوشاک در شهرستان به دلیل نداشتن تجهیزات کافی، توان پایینی در تولید البسه در تیراژ‌های بالا و تنوع بیشتر دارند و این موضوع باعث واردات پوشاک و اضافه شدن هزینه حمل و نقل بر روی پوشاک می‌شود.

او بیان کرد: فروشندگان پوشاک اکثر البسه خود را از شهر‌هایی مانند تهران و مشهد تهیه می‌کنند و یا به کارخانه‌های دوخت سفارش پوشاک می‌دهند.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه درصد سود مجاز برای پوشاک ۱۰ تا ۲۰ درصد است عنوان کرد: می‌شود گفت ۹۸ درصد کسبه پوشاک در استان با انصاف هستند و میزان تخلفات گران فروشی بسیار پایین است.

انتهای پیام/ س

نظر شما