شناسهٔ خبر: 50425259 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

رضاوند: ۴ تیم شانس قهرمانی دارند | ستاره های پرسپولیس ضامن قهرمانی نیستند

هافبک تهاجمی استقلال که حالا هافبک دفاعی شده از بازیکن مورد علاقه خود رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

همشهری‌آنلاین - امیرحسین اعظمی

استقلال لیگ امسال را با ۲ برد امیدوارکننده شروع کرد، درست برعکس سال‌های گذشته که همیشه آبی‌پوشان در شروع لیگ چالش نتیجه‌گیری داشتند و تا حدودی از کورس قهرمانی عقب می‌افتادند. مسئله مهم دیگر، آرامشی است که در این تیم وجود دارد و بعد از تغییرات مدیریتی کمترین حاشیه‌ای در استقلال دیده شده است. حالا این تیم بعد از گرفتن ۶ امتیاز، خودش را آماده بازی با تراکتور می‌کند و پیروزی در این بازی می‌تواند آبی‌ها را در موقعیتی ایده‌آل قرار دهد.

آرش رضاوند، هافبک دفاعی استقلال هم شرایط این تیم را مناسب توصیف کرده و امیدوار است آنها این روند خوب را ادامه دهند. رضاوند درخصوص وضعیت استقلال، شانس قهرمانی این تیم در لیگ برتر و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ می‌دهد.

*شروع خوبی در لیگ امسال داشتید و به‌نظر می‌رسد همه‌چیز خوب پیش می‌رود؟

بله، ما ۶‌امتیاز از ۲‌بازی گرفتیم و مهم این است که این روند را ادامه دهیم.

*فکر می‌کنی استقلال بعد از چند سال قهرمان لیگ برتر شود؟

ما از حالا به قهرمانی فکر نمی‌کنیم و راه زیادی تا پایان لیگ در پیش داریم. ما بازی به بازی جلو می‌رویم و مهم این است که خوب امتیاز بگیریم.

*برخی معتقدند که استقلال از لحاظ در اختیار داشتن بازیکنان ستاره و تأثیرگذار، نسبت به پرسپولیس و سپاهان در سطح پایین‌تری قرار دارد. نظر شما چیست؟

من نمی‌دانم چه کسانی چنین نظری دارند ولی به‌نظر من داشتن ستاره تضمینی برای قهرمان‌شدن نیست. شک نکنید که در فوتبال برای رسیدن به قهرمانی، تیم‌بودن مهم‌تر است. در سال‌های گذشته هم بودند تیم‌هایی که ستاره یا بازیکن مطرح نداشتند ولی قهرمان شدند، حالا استقلال که جای خود دارد. می‌توان در این مورد به استقلال خوزستان یا سایپا اشاره کرد، همینطور فولاد خوزستان.

*به‌نظر می‌رسد بعد از آمدن آجورلو شرایط استقلال بهتر شده؟

بله، خوشبختانه باشگاه و تیم به سازماندهی مناسبی رسیده و امیدواریم این روند خوب ادامه داشته باشد.

*در مورد بازی بعدی با تراکتور چه صحبتی داری؟

این بازی هم سخت است و تراکتور بعد از برد در بازی قبلی روحیه بالایی دارد. با این حال، ما میزبان هستیم و به چیزی جز برد فکر نمی‌کنیم.

*فکر می‌کنی از بین استقلال، پرسپولیس و سپاهان شانس کدام تیم برای قهرمانی بیشتر است؟

از حالا نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد و راهی طولانی پیش روی همه تیم‌هاست. جدا از این ۳ تیم، گل‌گهر هم تیم خوبی است.

*استقلال مدتی پیش در لیگ قهرمانان برابر الهلال شکست خورد و پرسپولیس هم مقابل این تیم ناکام بود. فکر می‌کنی تا چه زمانی این روند ناکامی برای تیم‌های ایرانی ادامه دارد؟

شما می‌بینید که همه تیم‌ها در دور حذفی خودشان را تقویت می‌کنند. همین الهلال، پریرا و مارگا را به خدمت گرفت ولی ما بعد از اتمام فصل تعداد زیادی از بازیکنان را از دست دادیم. آنها برای پریرا ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کردند ولی هزینه یک‌سال استقلال ۱۰۰ میلیارد است. فوتبال ما از لحاظ مالی و امکانات نسبت به کشورهای عربی و شرق آسیا عقب‌تر است.

*امسال شماره ۷ را انتخاب کردی. دلیلش چه بود؟

من این شماره را دوست دارم و می‌دانم که بر تن بازیکنان بزرگی بوده است. امیدوارم با این شماره بهترین عملکرد ممکن را داشته باشم.

*پُست اصلی تو هافبک تهاجمی است. آیا از بازی در پُست هافبک دفاعی راضی هستی؟

همانطور که گفتید پست اصلی‌ام هافبک تهاجمی است و زمان استراماچونی هم در این پست بازی می‌کردم ولی در زمان مربیگری محمود فکری در پست هافبک دفاعی بازی کردم و بعد از آمدن آقا فرهاد هم در این پست بازی می‌کنم. برای من مهم این است که خواسته‌های کادر فنی را در زمین پیاده کنم.

*در خط هافبک بازی کدام فوتبالیست را می‌پسندی؟

در این پست که بازی می‌کنم بازی وراتی را خیلی دوست دارم.

*یامگا در نخستین بازی درخشید و حالا ژستده هم قرار است به استقلال اضافه شود. به‌نظر می‌رسد در فاز تهاجمی قدرت‌ استقلال دوبرابر شد.

خدا را شکر که یامگا شروع خوبی داشت و امیدوارم این روند را ادامه دهد. امیدوارم مهاجم جدید هم به استقلال کمک کند. امسال تمام هدف ما این است که فصل متفاوتی را برای استقلال رقم بزنیم.

نظر شما