شناسهٔ خبر: 50425227 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

قیمت دلار

قیمت دلار در بازار امروز 6 آبان ماه | قیمت دلار چند؟

امروز (پنجشنبه 6 آبان ماه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران، اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شما نیوزقیمت دلار در روزهای اخیر با نوسان روبرو بوده است. روز گذشته (چهارشنبه 5 آبان ماه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران، کاهش یافت و برخی از کارشناسان معتقد هستند که روند افزایشی قیمت دلار، ادامه دار نخواهد بود. در حالی که قیمت دلار از اواسط شهریورماه تا اوایل مهرماه عمدتا بین ۲۷۳۰۰ تا ۲۷۶۰۰ تومان نوسان داشت. امروز (پنجشنبه 6 آبان ماه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران با نوسان روبرو شد.
شما می توانید در جدول زیر قیمت دلار در بازار آزاد را مشاهده کنید:

قیمت دلار

قیمت دلار پایین می آید؟

برای همین به نظر نمی‌رسد این مساله بتواند قیمت دلار را افزایش دهد. اما نکته مهمی که درباره گزارش جدید FATF وجود دارد این است که این گروه در این گزارش به نوعی اعلام کرده که همچنان ریسک معامله مالی و پولی با ایران بالاست، حتی اگر تحریم‌های آمریکا برداشته شود.
پیش از این هم اعلام شده بود که ایران برای از سرگیری معاملات مالی خود با جهان، فقط نباید از دست تحریم‌های آمریکا خلاص شود. حتی در صورتی که تحریم‌های آمریکا برداشته شود، مادامی که ایران در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی باشد، نمی‌تواند با کشورهای دیگر معاملات بانکی خود را آغاز کند.
اما به نظر می‌رسد فعلا مهم‌ترین خبر در هفته اول آبان ۱۴۰۰برای قیمت دلار، احتمال از سرگیری مذاکرات است. آغاز یا تعویق مذاکرات می‌تواند فورا بر قیمت دلار در بازار ایران اثر بگذارد.
بسیاری معتقدند که اگر مذاکرات آغاز نشود، ممکن است قیمت دلار به بالای ۲۸ هزار تومان برسد و رکورد جدیدی بزند. اما در مقابل در صورت آغاز مذاکرات قیمت دلار ممکن است کمی ارزان شود.
اما از طرف دیگر، معامله‌گران حرفه‌ای بازار می‌دانند که قیمت دلار حتی در صورت آغاز مذاکرات افت چندانی نخواهد داشت. کارشناسان بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت دلار نهایتا تا محدوده ۲۵ و ۲۶ هزار تومان پایین می‌آید. اما شاخص‌های اقتصادی ایران به نحوی است که امکان ارزانی بیشتر دلار را سخت می‌کند.

نظر شما