شناسهٔ خبر: 50425140 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه:

با 1+4 گفت‌وگو داریم/ هنوز زمینه لازم برای بازگشت آمریکا به برجام فراهم نشده

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با بیان این‌که با 1+4 گفت‌وگو داریم، یادآور شد: هنوز زمینه لازم برای این‌که آمریکایی‌ها بتوانند به برجام برگردند فراهم نشده است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته (چهارشنبه) پنجم آبان ماه در بروکسل با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام به مدت پنج ساعت به رایزنی و گفت‌وگو پرداخت در گفت‌وگویی این مذاکرات را جدی و سازنده خواند و گفت: تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران دستورکار اصلی گفت‌وگوها خواهد بود.

 

به گزارش فارس، وی خبر رویترز درباره از سرگیری مذاکرات با 1+5 را شیطنت آمیز خواند و افزود: ما با 1+4 گفت‌وگو داریم و هنوز زمینه لازم برای این‌که آمریکایی‌ها بتوانند به برجام برگردند فراهم نشده است.

 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که ایران باید پاسخ سؤالات خود را از آمریکا بگیرد نه اروپا نیز اظهار داشت: هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام اتحادیه اروپاست و در این جایگاه هم در دوره‌های قبل چنین گفت‌وگوهایی را داشتیم و الان در ادامه همان گفت‌وگوها ایشان (انریکه مورا) به عنوان هماهنگ کننده کشورهای 1+4 و ایران نقش آفرینی می‌کند و این گفت‌وگوها بر آن اساس شکل گرفته است.

 

باقری تأکید کرد: گفت‌وگوهای ما عملا با 1+4در نوامبر اجرایی خواهد شد. 

نظر شما