شناسهٔ خبر: 50425032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از۲۳ میلیون کیلوگرم گوشت گرم مرغ وارد بازار زنجان شد

زنجان – ایرنا – مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۲۳ میلیون و ۱۱۸ هزار کیلوگرم گوشت گرم مرغ و خروس در بازار مصرف این استان عرضه شد.

صاحب‌خبر -

محمدباقر حاج کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیان شده ۱۱ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۸۶۱ قطعه مرغ و خروس در کشتارگاه های استان زنجان ذبح شده است.
به گفته وی، اغز این تعداد طیور، بیش از ۲۳ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت گرم وارد بازار مصرف شد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از این تعداد کشتار بیان شده، ۹۸ هزار و ۳۴۹ لاشه غیربهداشتی با یک میلیون و ۷۷۶ هزار و ۵۳۲ کیلوگرم ضبط و از چرخه مصرف حذف خارج شد.
حاج کاظمی خاطرنشان کرد: تعداد اندام‌های ضبطی از طیور کشتار شده در این استان ۲ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۴۶ مورد به وزن ۱۴۹ هزار و ۸۸۴ کیلوگرم بود.
 وی یادآوری کرد: مراکز عرضه، تولید و نگهداری توزیع فرآورده‌های خام دامی و خودروهای حمل این مواد خام به طور مستمر توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: سالجاری تاکنون نیز ۱۹ پرونده تخلف درباره کشتار غیر مجاز، رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، عرضه غیر مجاز فرآورده‌های غیر بهداشتی و تخلف در عرضه مواد پروتئینی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
حاج کاظمی یادآورشد: هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی حتما به مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضاء، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است دقت کنند.
وی تاکید کرد: مصرف کنندگان هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضاء، تولید و کنترل هستند، توجه کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان از خرید هرگونه مرغ بدون بسته بندی خودداری کنند چرا که این نوع فرآورده ها غیربهداشتی و خارج از نظارت دامپزشکی است.
حاج کاظمی از مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۵۱۲ ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

نظر شما