شناسهٔ خبر: 50425023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنجمین مرکز ملاقات کودکان طلاق در زاهدان به بهره‌برداری رسید

زاهدان- ایرنا- معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: پنجمین مرکز ملاقات کودکان طلاق بنام مرکز مهر خانواده در زاهدان به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

سید رفیع حسینی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این مرکز با همکاری بین بخشی معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری، نیروی انتظامی و اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از وقوع طلاق راه‌اندازی شده است.

وی گفت: فعالیت عمده این مرکز ایجاد زمینه مناسب برای ملاقت فرزندان طلاق با والدین است که در این راستا تلاش‌هایی برای مدیریت رفتار، ایجاد برقراری روابط بهتر والدین جدا شده از یکدیگر و مدیریت فرزندان نیز صورت می‌گیرد.

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: مداخلات تخصصی روانشناختی در این مرکز در محیطی امن و بدور از تعارض با هدف مدیریت روابط زوجین پس از وقوع طلاق و همچنین یافتن راهی برای بازگشت زوجین به زندگی مشترک انجام می‌شود.

وی بیان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته فرزندان طلاق معمولا از لحاظ سلامت روان مورد تهدید بیشتری بوده و استعداد ابتلا به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را بیش از سایر افراد دارند که انتظار می‌رود این مرکز برای کنترل این مسائل کمک‌کننده بوده و بتواند مدیریت بهتری برای روابط والدین و فرزندان و تربیت خود فرزندان صورت دهد.

حسینی با اشاره به اینکه این مرکز به عنوان کنترل گر باید کمک کند تا آسیب کمتری برای فرزندان طلاق اتفاق افتد خاطرنشان کرد: اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان همواره در تلاش است تا شرایط زیستی بهتری را برای آحاد مردم استان فراهم کند.

نظر شما