شناسهٔ خبر: 50424993 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اهدای کتاب عکس «خواهر خورشید» به موزه حرم حضرت معصومه(س)

کتاب عکس «خواهر خورشید» اثر امیر حسامی‌نژاد به موزه حرم مطهر حضرت معصومه (س) اهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، کتاب عکس «خواهر خورشید» اثر امیر حسامی‌نژاد، عکاس هنرمند قمی که شامل مجموعه عکس‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س) است به موزه آستان مقدس فاطمی (واقع در میدان آستانه، جنب حرم مطهر) اهدا شد.

حسامی نژاد در حاشیه این اهدا در گفت‌و گویی اظهار کرد : این نخستین کتاب عکس حرم مطهر بانوی کریمه اهل بیت (ع) است که در ۲۱۶ صفحه در قطع خشتی به صورت نفیس با جلد سخت و جعبه توسط انتشارات «نقش» چاپ شده است.

او افزود: این کتاب پنج بخش اصلی دارد که شامل بخش‌های صحن و سرا، ضریح و رواق‌های داخلی، گنبد و بارگاه، زایران و آیین‌های حرم مطهر و عکس‌های قدیمی می‌شود و در بخش عکس‌های قدیمی تلاش کردم عکس‌های کم‌تر دیده‌شده و یا دیده‌نشده را در این کتاب منتشر کنم که قابلیت استناد تاریخی داشته باشد.

حسامی نژاد گفت: این کتاب حاصل ۱۵ سال عکاسی اینجانب از حرم مطهر حضرت معصومه (س) است و قدیمی‌ترین عکس این کتاب مربوط به پرده برداری از گنبد مطهر حضرت معصومه (س) در ۱۷ ربیع الاول در سال ۱۳۸۴ هجری خورشید است و امیدوارم مورد قبول حضرت (س) واقع شود.

اوافزود: این کتاب شامل ۲۲۲ عکس جدید از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۹ و ۴۹ عکس قدیمی است و توضیحات هر عکس به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در زیر هر عکس نوشته شده است، همچنین حس و حال عکس‌ها به زبان‌های فارسی و عربی و موقعیت، تاریخ و نام عکاس هم به زبان انگلیسی نوشته شده است.

حسامی نژاد گفت: من برای تامین هزینه‌های چاپ این کتاب تمام تجهیزات عکاسی خود از جمله دوربین و لنز و هر چه داشتم را فروختم و سعی کردم که یک اثر نفیس و در خور شان حضرت معصومه (س) را ارائه کنم.

این عکاس و هنرمند قمی بیان کرد: به واسطه چاپ این کتاب، افتخار خادمی افتخاری حرم مطهر حضرت معصومه (س) را هم به دست آوردم و امیدوار هستم بتوانم این خادمی را ادامه دهم.

کتاب «خواهر خورشید» با قیمت ۴۵۰ هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی https://khaharekhorshid.ir مراجعه و کتاب مذکور را خریداری کنند.

کتاب «ضریح عشق» نخستین کتاب از امیر حسامی نژاد است که با نگاهی هنرمندانه به رویداد ساخت ضریح امام حسین (ع) و مراحل نصب آن در کربلای مُعلا (عراق) منتشر شده است از این هنرمند چند کتاب عکس به صورت مشترک با سایر عکاسان نیز به چاپ رسیده است.

اثر هنری صحنه ورود حضرت معصومه (س) به قم رونمایی شد

طی مراسمی اثر هنری صحنه ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم که توسط حسن روح‌الامین نقاشی شده است،  رونمایی شد.

حسن روح‌الامین از استادان و هنرمندان رشته نقاشی در ایران، با توجه به نزدیک شدن به ایام معصومیه با حضور در مسجد امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت، اثری هنری با موضوع ورود حضرت معصومه (س) به قم را نقاشی کرد.. 

انتهای پیام/ش

نظر شما