شناسهٔ خبر: 50424970 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

پیروزی تیم عزت‌اللهی و شکست رضاییان برابر تیم شجاع

شکست پورتو در شب گلزنی طارمی

آدرینا ورشینگر

لژیونرهای فوتبال ایران سه‌شنبه شب در بازی‌های مختلف به میدان رفتند. در ادامه رقابت‌های لیگ کاپ پرتغال، پورتو در خانه سانتاکلارا متحمل شکست 3-1 شد.

صاحب‌خبر -

 در این بازی مهدی طارمی نیمکت‌نشین بود و از دقیقه 65 وارد میدان شد و در دقیقه 83 موفق شد تک‌گل تیمش را به ثمر برساند. در سمت مقابل هم محمد محبی بازیکن فصل گذشته سپاهان که به لیگ پرتغال رفته، 90 دقیقه در ترکیب سانتاکلارا حضور داشت. در جدول گروه D لیگ کاپ، سانتاکلارا با 2 بازی و 4 امتیاز صدرنشین است و تیم‌های ریوآوه با یک بازی و یک امتیاز و پورتو با یک بازی و صفر امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. از این 3 تیم، یک تیم به مرحله پایانی رقابت‌های لیگ کاپ صعود خواهد کرد. اما نکته‌ای که درباره طارمی وجود دارد این است که او با این گل به آمار 32 گل و 14 پاس گل در پورتو رسید و از حیث مجموع تعداد گل و پاس گل در 60 بازی ابتدایی تنها رادامل فالکائو را بالاتر از خود می‌بیند. ستاره کلمبیایی در این تعداد مسابقه برای پورتو آمار 46 گل و 10 پاس گل را به جای گذاشته بود. تیتر نشریه اوژوگو به رسیدن طارمی به رکورد جکسون مارتینز، ستاره سابق پورتو اشاره کرده است. طارمی در خصوص اینکه گل زده ولی نتوانسته پیروز مسابقه شود، گفت: «ممنونم از شما ولی این نتیجه‌ای نبود که ما می‌خواستیم. ما موقعیت‌های فراوانی برای گلزنی داشتیم ولی بدشانس بودیم. به نظرم این نتیجه برای ما خیلی بد است ولی ما ادامه خواهیم داد که در آینده آن را جبران کنیم. من اینجا می‌خواهم از تماشاگران تشکر کنم که برای دیدن مسابقه ما به اینجا آمدند. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد ولی ما برای درخشش پورتو به مبارزه ادامه خواهیم داد و خواهیم جنگید.» او درخصوص اینکه پورتو باید در هر 3 روز یک بار بازی کند، چنین نظر داد: «این طبیعی است. ما پورتو هستیم و باید در چنین شرایطی باشیم. برای ما چنین چیزی اصلاً عجیب نیست. همان‌طور که شما گفتید، خیلی سخت است. فشار زیادی دارد و سفرهای متعددی را به همراه خواهد داشت. این به هر حال فوتبال است و ما باید انجامش دهیم.» از دور چهارم جام حذفی دانمارک هم، وایله در خانه هورسنس به میدان رفت و در 120 دقیقه به پیروزی 3-1 رسید. در این بازی سعید عزت اللهی از ابتدا در ترکیب وایله حضور داشت و در دقیقه 60 تعویض شد. در هفته هفتم لیگ ستارگان قطر هم، السیلیه در خانه الریان 4-2 شکست خورد. در این بازی رامین رضاییان که در آغاز نیمه دوم وارد زمین شده بود، گل اول السیلیه را از روی نقطه پنالتی در دقیقه 86 به ثمر رساند. شجاع خلیل‌زاده هم 90 دقیقه در ترکیب الریان حضور داشت و یکی از گل‌های این تیم توسط خامس رودریگز ستاره کلمبیایی زده شد.
رقم پیشنهادی شیرها برای شکار آزمون
گفتنی است اخبار دیگری هم درباره لژیونرها منتشر شده و سایت «Foot Mercato’s» خبر داد باشگاه لیون فرانسه مطمئن است که در ژانویه می‌تواند سردار آزمون مهاجم ایرانی زنیت را با ارائه پیشنهادی به مبلغ 8 میلیون یورو جذب کند. با توجه به اینکه قرارداد ستاره ایرانی با زنیت در تابستان آینده به پایان می‌رسد، آزمون می‌تواند به صورت رایگان به هر تیمی برود. در نتیجه باشگاه روسی نمی‌خواهد از رفتن بازیکن سودی نداشته باشد. درباره باشگاه فاینورد هم که علیرضا جهانبخش را در اختیار دارد، خبر رسیده مارک کوفرمانس، مدیر این تیم، به دلیل ترس از امنیت خود و خانواده‌اش تصمیم به کناره‌گیری از این سمت گرفت. کوفرمانس در ماه‌های اخیر همواره با اعتراضاتی از سوی هواداران روبه‌رو بوده اما به نظر می‌رسد که این بار این داستان بسیاری جدی شده است. سایت یونانی اسپورتال هم خبر داده کریم انصاری‌فرد، میلاد محمدی و احسان حاج صفی ۳ بازیکن ایرانی تیم آ.ا.ک برای دو دیدار ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مقابل لبنان و سوریه به تیم ملی دعوت شده‌اند./ ایران 

نظر شما