شناسهٔ خبر: 50424885 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت:

انتصاب‌های نادرست به اعتماد مردم لطمه می‌زند/ اشتباه حامیان دولت در برخی عزل و نصب‌ها

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: شهردار تهران یکی از حامیان اصلی دولت سیزدم است، زمانیکه وی با انتصاب اقوام نزدیک، بخشنامه خود را نقض می‌کند، به افکار عمومی آسیب وارد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزاش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، پس از انتخاب رئیس جمهور و تعیین کابینه دولت سیزدهم، شاید انتصاب مدیران میانی یکی از مهمترین اتفاقات در بین دولتمردان باشد. انتصاباتی که گاهی با شبهاتی یا بعضا انتقاداتی همراه بوده است. در میان اسامی افرادی به چشم می‌خورد که در جزو ادوار دانشجویی هستند و سابقه فعالیت در جریان دانشجویی را داشته‌اند.

در این اتباط علی بزرگخو در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره حضور ادوار جنبش دانشجویی در نهادها و سازمان‌های دولتی و قبول مسئولیت‌ها اظهار کرد: اگر تصدی‌ها متناسب با تخصص علمی و جایگاه حقوقی آنها باشد، در واقع بسیار مناسب و کمک کننده به دولت و مردم است.

وی با انتقاد از انتصاب‌های دولتی بر مبنای فرصت طلبی یا روابط خارج از ضوابط عنوان کرد: اگر فردی بدون تخصص لازم و صرفا به دلیل حضور در جریان دانشجویی، مسئولیت برعهده بگیرد، کاملا غلط و غیر قابل قبول است.

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: انتصاب ادوار جریان دانشجویی در دولت سیزدهم تاکنون، بر مبنای تخصص بوده است. البته ممکن است مواردی وجود داشته باشد که بنده از آن اطلاعی ندشته باشم.

وی با بیان اینکه تناقضات بین وعده‌های عدالت خواهانه دولت سیزدهم با انتصاب‌های نادرست، به اعتماد مردم لطمه وارد می‌کند، گفت: یکی از اهداف و شعارهای این دولت امیدآفرینی و برقراری عدالت است، در نتیجه اگر مردم برخلاف این موضوع را در جامعه حس کنند، نسبت به دولت و عملکرد آن نیز سوء ظن پیدا خواهند کرد.

بزرگخو افزود: فردی که علاقه به  فعالیت سیاسی دارد، طبیعی است که در آینده جذب جریان سیاسی شود ولی این نباید به این معنا باشد که افراد با امید جذب در فضای سیاسی، وارد جریان دانشجویی شود چرا که این موضوع با روح آرمان گرایی جریان دانشجویی در تضاد است.

رویکرد رسانه‌ای غرض ورزانه علیه شهرداری تهران

این فعال دانشجویی با اشاره به انتصاب‌های اخیر در شهرداری تهران بیان کرد: علیرضا زاکانی شهردار تهران یکی از حامیان اصلی دولت سیزدم است، زمانیکه وی با انتصاب اقوام نزدیک، بخشنامه خود را نقض می‌کند، با ایجاد شبهه و علامت سوال در افکار عمومی به دولت آسیب وارد می‌کند.

حرف حق را باید زد حتی اگر به اشخاص منتسب به افراد انقلابی برگردد.

وی اضافه کرد: بخشی از رویکردهای رسانه‌ای درباره انتصابات یا عملکرد شهرداری تهران، غرض ورزانه است.   

بزررگخو مطرح کرد: انتقادات، نظرات و رویکردهایی که مبتنی بر آرمان خواهی رسانه‌ای  و تشکلی بوده، رویکرد قابل تحسینی است چراکه دانشجویان با هیچ فرد یا جناح سیاسی رودربایستی و تعارف ندارند.

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با تاکید بر اینکه حرف حق را باید زد حتی اگر به اشخاص منتسب با افراد انقلابی باشند، گفت: به عنوان مثال اگر زاکانی که فردی با لقب انقلابی است، خطایی انجام دهد، باید بیشتر به آن موضوع پرداخت.

وی با بیان اینکه جریان دانشجویی یا انقلابی نباید تنها درگیر حواشی مرتبط به انتصابات باشد و از موضوعات و اتفاقات دیگر کشور غافل شود، گفت: روزی که خبر استخدام و انتصاب داماد شهردار تهران، رسانه‌ای شد، اخبار دیگری مبنی بر انتشار نامه روحانی به واعظی مبنی بر خالی کردن خزانه و انتشار اسامی 60 نماینده که در رانت وزارت نفت در زمان وزرات زنگه نیز در خروجی رسانه‌ها قرار گرفت؛ اما  این دو موضوع زیاد رسانه‌ای و دیده نشد چراکه فضای رسانه ای به نفع این دوستان بود.

بزرگخو سوء استفاده کنند، گفت: متاسفانه این موضوع با انتصاب های دولت سیزدهم قوت گرفته است؛ اما واقعیت تشکل‌های دانشجویی همان گونه که برای اعضای فعال در این جریان، فرصت آفرین است، فرصت سوز نیز خواهد بود.

فاتحه خوانی جریان دانشجویی و طمع سیاسی دانشجویان

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: اگر فردی به طمع کسب پست و مقام درآینده رو به  فعالیت دانشجویی آورد، مجموعه دانشجویی وظیفه دارد که این افراد را شناسایی و به پایداری بر اهداف جریان دانشجویی ترغیب کند و اجازه ندهد که این گفتمان نادرست به گفتمان اصلی مجموعه دانشجویی بدل شود.

وی  بیان کرد: اگر این تفکر در جریان دانشجویی شکل بگیرد، باید فاتحه این جنبش را خواند. البته ناگفته نماند که متاسفانه این موارد در حال حاضر نیز وجود دارند.

بزرگخو با اشاره به کاربرد و رسالت‌های اصلی جریان دانشجویی اظهار کرد: موضوع کادرسازی، پرورش و تامین نیروی انسانی یکی از مهم ترین ماموریت‌های این جریان است.  بنابراین اینکه نام فعالان سابق دانشجویی در لیست مدیران فعلی یا انتصاب‌های دولت وجود داشته باشد، موضوع عجیبی نیست.

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از ادوار جنبش دانشجویی به دلیل داشتن تجربیات و توانمندی که به واسطه فعالیت در تشکل‌ها کسب می‌کنند، می‌توانند در عرصه مدیریت کشور ارتقا یابند. این موضوع به تنهایی ایرادی ندارد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما