شناسهٔ خبر: 50424569 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

گل‌باران فولاد در خانه آلومینیوم

رستگاری پرسپولیس در آزادی با دبل عبدی

دیروز در آخرین بازی‌های هفته دوم فولاد میهمان آلومینیوم بود و پرسپولیس از نساجی پذیرایی کرد که در این دیدارها پرسپولیس و آلومینیوم توانستند با عبور از سد حریفان خود با چهره برتر بازی را تمام کنند.

صاحب‌خبر -

در تهران  پرسپولیس و نساجی در حالی به مصاف هم رفتند که یحیی برای این دیدار ترجیح داد با دو مهاجم تخصصی بازی را شروع کند. او نسبت به بازی قبل پهلوان را کنار گذاشت و از زوج عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی در خط حمله استفاده کرد و شیری را هم از ابتدا در ترکیب گذاشت.وحید امیری اما همچنان در دفاع چپ ایستاد تا آقایی روی نیمکت باشد.در مرکز میدان هم سرلک، اسدی، ترابی و عالیشاه به جنگ مردان شهر خسته رفتند. در آن سوی میدان هم  ساکت الهامی با توجه به اینکه چند وقتی دستیار گل محمدی بود و شناخت خوبی نسبت به تفکرات وی داشت ترکیبی محتاطانه را به میدان فرستاد و نبض حرکات تیمش را به دست شجاعی با تجربه داد و کار تخریب را به اکبرصادقی سپرد.

پرسپولیسی ها که با پیروزی بر فولاد در هفته اول اوضاع روحی بهتری داشتند برای اینکه مقابل حریف سختکوش به بن بست نخورند از همان ابتدای بازی آهنگ سریعی به بازی دادند و با اتکا بر حرکات ترابی و آل کثیر عزم دروازه حقیقی کردند. تنها موقعیت خطرناک پرسپولیس در دقیقه ۳۰ و روی یک ضربه کاشته بدست آمد. در این صحنه، کریم اسلامی مهاجم نساجی که برای دفاع به محوطه جریمه این تیم بازگشته بود، قصد دفع توپ را داشت که ضربه او با اختلاف اندک از بالای دروازه به کرنر رفت. در حالی که نیمه نخست با نتیجه تساوی در حال اتمام بود، نفوذ پرسپولیس از سمت چپ به پاس رو به جلو وحید امیری به مهدی عبدی ختم شد و این مهاجم هم توانست دروازه نساجی را باز کند. برخلاف نیمه نخست، بازی در نیمه دوم جذاب‌تر و با موقعیت‌های بیشتری دنبال شد. نساجی در همان دقایق ابتدایی روی اشتباه مدافعان پرسپولیس به گل تساوی رسید. کریم اسلامی مهاجم نساجی موفق شد پاس ارسالی مرتضی منصوری را با ضربه سر وارد دروازه حامد لک کند.

گل محمدی سرمربی پرسپولیس پس از دریافت گل تساوی دست به تعویض زد و سیامک نعمتی و سعید آقایی را وارد زمین کرد تا سرخپوشان بازی روان‌تر و هجومی تری را به نمایش بگذارند. وحید امیری به خط حمله اضافه شد و نعمتی هم در حملات سمت راست پرسپولیس تأثیرگذار ظاهر شد. همین تاکتیک در دقیقه ۶۳ جواب داد و پاس در عرض نعمتی با پاس رضا اسدی به مهدی عبدی رسید و مهاجم سرخپوشان دومین گل را برای پرسپولیس به ثمر رساند. یک دقیقه پیش از این گل، عیسی آل کثیر مهاجم پرسپولیس با یک ضربه فنی و زیبا تیرک دروازه نساجی را به لرزه درآورده بود. نساجی بعد از دریافت گل دوم فرصت‌هایی برای جبران نتیجه داشت. در دقیقه ۷۶ شوت محکم حسن نجفی با واکنش حامد لک به کرنر تبدیل شد. با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی، پرسپولیس تدافعی‌تر شد و نساجی با حملات بیشتری دروازه تیم حریف را تحت فشار قرار داد اما در گلزنی دوباره ناکام ماند تا بازی با همان نتیجه ۲ بر ۱ تمام شود.

جشنواره گل در نبرد فلزی لیگ

اما در بازی همزمان دیروز دو تیم فلزی لیگ یعنی فولاد و آلومینیوم در اراک مقابل هم صف آرایی کردند. فولادی‌ها که شروع بدی در لیگ داشتند برای کسب امتیاز به اراک رفته بودند. اراکی ها هم که مقابل شهر خودرو منهدم شده در هفته اول مساوی گرفته بودند برای امتیازات کامل خانگی برنامه داشتند که برنده مطلق این دیدار شاگردان رسول خطیبی بودند که با نتیجه سه بر صفر دومین شکست فصل عبدالله ویسی را رقم زدند.

نظر شما