شناسهٔ خبر: 50424457 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آزمایش ترکیبی واکسن‌های کرونا در فیلیپین

تهران- ایرنا- مقامات بهداشتی فیلیپین اعلام کردند که این کشور اوایل ماه نوامبر آزمایش ترکیبی واکسن‌های کرونا را آغاز می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه گروه آموزش ایرنا از خبرگزاری رویترز، هدف از انجام این آزمایشات بررسی اثربخشی بیشتر واکسن های کووید-۱۹ با استفاده از روش ترکیبی آنها است.

یکی از مقامات کابینه دولت فیلیپین اعلام کرد: این کشور آزمایش ترکیبی واکسن‌های کرونا را این هفته یا اوایل نوامبر آغاز خواهد کرد؛ زیرا این کشور آسیای جنوب شرقی به دنبال اثربخشی بیشتر برای برنامه تلقیح خود است تا امکان بازگشایی بیشتر اقتصاد را فراهم کند.

معاون وزیر علوم و فناوری فیلیپین به ایستگاه رادیویی «DZMM» گفت: دولت حداکثر هزار و ۵۰۰  فرد واکسینه نشده را برای آزمایش‌ هایی که شامل مخلوط کردن واکسن‌ سینوواک چین با سایر برندها می‌شود، به کار می گیرد. ما باید بدانیم بهترین ترکیب واکسن کدام است.

با این حال دکتر «روونا کریستینا گوارا»، معاون وزیر تحقیق و توسعه فیلیپین که ریاست این گروه کاری را در زمینه ارزیابی و انتخاب واکسن (TG-VES) بر عهده دارد، گفت که آزمایش واقعی هنوز شروع نشده است زیرا نیاز به تایید سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا (FDA) دارد.

فیلیپین با نزدیک به ۲.۸ میلیون مورد ابتلا به کووید ۱۹ و تقریباً ۴۲ هزار مرگ و میر، دومین کشور از نظر آلودگی و تلفات کرونا در جنوب شرقی آسیا است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذرماه ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

جهش های ویروس کرونا در انگلیس، برزیل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

نظر شما