شناسهٔ خبر: 50424432 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترین‌های هفته دوم لیگ برتر فوتبال/ طوفان آلومینیوم مقابل فولاد ؛ مهدی عبدی بهترین بازیکن هفته

با پایان هفته دوم لیگ برتر فوتبال، ترین‌های هر بخش مشخص شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته دوم مسابقات بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از روز یکشنبه دوم آبان ماه با بازی نفت مسجد سلیمان و سپاهان در حالی آغاز شد که نفتی‌ها به دلیل شرایط بد چمن ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان نتوانستند در این ورزشگاه از حریف خود میزبانی کنند و بازی در ورزشگاه فولاد آرنای اهواز برگزار شد. بازیکنان پدیده نیز به دلیل مشکلات مالی تیمشان حاضر نشدند به رفسنجان سفر کنند تا مقابل تیم مس رفسنجان قرار گیرند و این بازی نیز به همین دلیل لغو شد.

در هفته دوم لیگ برتر نیز تیم‌های مدعی قهرمانی یعنی سپاهان، استقلال و پرسپولیس توانستند از سد حریفان بگذرند. تراکتور نیز پس از شکست سنگین هفته قبل مقابل گل گهر توانست در تبریز صنعت نفت آبادان را مغلوب کند.

نتایج بازی‌های هفته دوم لیگ برتر:

نفت مسجد سلیمان صفر - سپاهان اصفهان ۳

مس رفسنجان - پدیده مشهد لغو شد

فجر شهید سپاسی شیراز صفر - گل گهر سیرجان یک

هوادار صفر - پیکان تهران ۲

تراکتور تبریز ۳ - صنعت نفت آبادان صفر

ذوب آهن اصفهان صفر - استقلال تهران ۲

آلومینیوم اراک ۳ - فولاد خوزستان صفر

پرسپولیس تهران ۲ - نساجی مازندران یک

تیم هفته (آلومینیوم اراک)

تیم فوتبال آلومینیوم اراک دومین فصل حضورش در لیگ برتر فوتبال را تجربه می‌کند. رسول خطیبی سرمربی این تیم موفق شده بود با اراکی‌ها به لیگ برتر صعود کند، اما در میانه های فصل از این تیم جدا شد و به تراکتور پیوست. او در آن تیم نتایج خوبی را به دست نیاورد و چند مانده به اتمام لیگ از این تیم جدا شد. او مجددا به آلومینیوم پیوست تا با این تیم دوباره در لیگ برتر بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارد. آلومینیوم در هفته اول لیگ در مشهد با پدیده به تساوی رسید، اما در هفته دوم توانست تیم فولاد خوزستان قهرمان جام حذفی فصل گذشته را با سه گل علیرضا نقی زاده، پوریا آریا کیا و علی فاتح در هم کوبد تا به سایر رقبا نشان دهد که این فصل آلومینیوم تیمی قدرتمند‌تر از فصل گذشته است.

ترین‌های هفته دوم لیگ برتر فوتبال/ طوفان آلومینیوم مقابل فولاد ؛ مهدی عبدی بهترین بازیکن هفته

بازی هفته (ذوب آهن اصفهان - استقلال تهران)

فرهاد مجیدی، سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران این فصل خلاف چند باری که هدایت آبی پوشان را بر عهده گرفت، از ابتدا هدایت آبی پوشان را بر عهده دارد و تمامی بازیکنان نیز با نظر مستقیم خودش جذب شده اند. استقلالی‌ها در هفته اول موفق شدند با یک گل از سد هوادار عبور کنند و در هفته دوم مهمان ذوب آهن بودند که در این بازی کوین آرتور یامگای فرانسوی، خرید جدید آبی‌ها موفق شد در دقیقه ۲۷ بازی با شوت زمینی در محوطه جریمه دروازه ذوبی‌ها را باز کند تا استقلال نشان دهد که در خرید بازیکنان ماهر شده است؛ اما این پایان کار نبود و یامگا که در این بازی خط دفاع ذوب آهن را بسیار آزار داده بود توانست در دقیقه ۵+۹۰ نیز برای بار دوم دروازه ذوب آهن را باز کند.

ترین‌های هفته دوم لیگ برتر فوتبال/ طوفان آلومینیوم مقابل فولاد ؛ مهدی عبدی بهترین بازیکن هفته

بازیکن هفته (مهدی عبدی)

در هفته دوم لیگ برتر بازیکنانی مثل سجاد شهباز زاده از سپاهان، پیمان بابایی از تراکتور، کوین آرتور یامگا از استقلال و مهدی عبدی مهاجم جوان پرسپولیس موفق شدند برای تیم هایشان ۲ گل به ثمر برسانند تا نقش مهمی در پیروزی تیمشان ایفا کنند؛ اما مهدی عبدی، مهاجم سرخ پوشان پایتخت توانست از ۲ باری که در بازی با نساجی در موقعیت گل قرار گرفت، نهایت بهره را ببرد. وحید امیری، وینگر سرعتی پرسپولیس در دقیقه ۴۳ بازی با پاسی رو به جلو در محوطه جریمه نساجی مهدی عبدی را صاحب موقعیت کرد و او در شرایط نامتعادل با نوک پا توپ را وارد دروازه نساجی کرد. در دقیقه ۶۳ نیز سیامک نعمتی از سمت راست به زمین نساجی نفوذ کرد و پاس رو به عقبی برای رضا اسدی ارسال کرد؛ اما او در حالتی نامتعادل به توپ ضربه زد و توپ به عبدی رسید. او با یک سر توپ فوق العاده توانست مدافع و دروازه بان نساجی را فریب دهد و توپ را به طاق دروازه تیم نساجی چسباند.

سرمربی هفته (فیروز کریمی)

تیم فوتبال تراکتور در هفته اول لیگ برتر مقابل گل گهر سیرجان متحمل شکست سنگین چهار بر یک شد، اما فیروز کریمی سرمربی با تجربه پرشور‌ها توانست بازیکنانش را از لحاظ روحی و روانی برای بازی مقابل صنعت نفت آبادان مهیا کند و آن‌ها با نتیجه سه بر صفر نفتی‌ها را روانه آبادان کردند. در این بازی پیمان بابایی در دقایق ۹ و ۸۶ و سامان نریمان در دقیقه ۵+۹۰ توانستند برای تراکتور گلزنی کنند.

دروازه‌بان هفته (محمدرضا اخباری)

با وجود این که محمدرضا اخباری، دروازه بان و کاپیتان پرشور‌های تبریزی در هفته اول چهار بار دروازه اش مقابل گل گهر سیرجان باز شد، اما در هفته دوم مقابل صنعت نفت آبادان نمایش خوبی از خودش ارائه داد و چندین بار مقابل حملات آبادانی‌ها واکنش نشان داد تا یکی از بازیکنان کلیدی پیروزی تراکتور برابر صنعت نفت آبادان باشد.

اتفاق هفته (از لغو بازی مس رفسنجان -پدیده مشهد تا صحنه داوری در بازی ذوب آهن و استقلال)

در تمامی ادوار لیگ برتر فوتبال بیشتر تیم‌ها با مشکلات مواجه بوده اند و هستند؛ اما خیلی کم پیش آمده بود که بازیکنان به دلیل مشکلات مالی تیمشان از حضور در بازی خودداری کنند، اما بازیکنان پدیده مشهد متفق القول بودند تا زمانی که درصدی از مبلغ قراردادشان را نگیرند حاضر نخواهند شد برای بازی مقابل مس رفسنجان به این شهر سفر کنند و علی رغم وعده‌های حمیداوی مالک این تیم مبنی بر پرداخت درصدی از قرارداد بازیکنان در فرودگاه، اما مبلغی به حساب بازیکنان واریز نشد تا آن‌ها نیز از سفر به رفسنجان خودداری کنند تا در نهایت سازمان لیگ این بازی را لغو کند. باید منتظر ماند و دید که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این خصوص چه حکمی صادر خواهد کرد.

ذوب آهن اصفهان نیز با ۲ گل مقابل استقلال مغلوب شد. در دقیقه ۸۳ بازی وریا غفوری و مسعود ابراهیم زاده بازیکن ذوبی‌ها با یکدیگر بر سر توپ وارد نبرد شدند که ابراهیم زاده موفق‌تر بود؛ اما غفوری کاپیتان آبی‌ها از پشت به مچ پای ابراهیم زاده ضربه زد و او را نقش بر زمین کرد و این صحنه از چشم داور بازی دور ماند. برخی از کارشناسان داوری معتقد بودند که کاپیتان استقلال باید از زمین اخراج می‌شد و این در حالی بود که استقلال در این دقیقه از بازی با یک گل از حریفش جلو بود و در صورت اخراج غفوری لحظات پایانی بازی را باید دفاعی‌تر بازی می‌کرد و باز هم نبود VAR در مسابقات لیگ برتر فوتبال کشورمان خودنمایی کرد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما