شناسهٔ خبر: 50424286 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یک خواننده موسیقی سنتی:

هزینه تولید یک اثر، مشکل عمده هنرمندان آواز است

یک خواننده موسیقی سنتی کشورمان گفت: محدودیت در برگزاری کلاس‌های آموزشی هنری در دوران اپیدمی کرونا که از مهم‌ترین منابع ارتزاق زندگی هنرمندان است از بزرگترین مصائب این قشر در همه گیری کرونا بود.

صاحب‌خبر -

علی سعیدی، خواننده سبک سنتی موسیقی ایرانی که به همراه برادرش محمد سعیدی، به دوقلوهای آواز ایران شهرت دارند، درباره آلبوم جدیدشان به خبرنگار ایمنا گفت: بلبل‌های فارسی به آهنگسازی علی رهبری آخرین آلبومی است که در حال حاضر برای میکس و مستر به وین اتریش فرستاده شده است.

وی افزود: وکال این موسیقی در ایران و ارکستر آن در خارج از کشور ضبط شده است و پس از اتمام کار، منتظر انتشار جهانی این اثر هستیم.

وی افزود: چندین تک آهنگ نیز در دست تهیه است که به علت درگیری برادرم با ویروس کرونا انتشار آنها به تأخیر افتاد.

سعیدی در مورد آثار منتشر نشده نیز اظهار کرد: از اواخر دوره شهردار اسبق اصفهان، ما دو آلبوم موسیقی به بخش ورزشی، تفریحی و فرهنگی شهرداری اصفهان پیشنهاد دادیم که متأسفانه جوابی دریافت نکردیم؛ یکی از این آلبوم‌ها در ادامه تک آهنگ "نگاری منی" این موسیقی نو و با لهجه اصفهانی است و آلبوم دیگر، مجموعه آثار اجرا نشده عبدالحسین برازنده، آهنگساز شهیر اصفهانی است که امیدواریم مدیریت جدید سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری، جهت انتشار این آلبوم که برای اصفهان و به نام اصفهان است با ما همکاری کند.

این خواننده موسیقی سنتی ادامه داد: در حال حاضر مشکل عمده هنرمندان و به ویژه افراد فعال در حیطه آواز، بحث مالی تولید یک اثر است. تولید اثر موسیقیایی، از کلام یک آهنگ که به قلم شاعر نوشته می‌شود تا نوازنده، استودیو، آهنگساز، تنظیم کننده و در نهایت خواننده هزینه بر است و اگر حمایت مالی از تولیدات هنری نشود، تولید اثر با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: حوزه هنری که در سال‌های قبل حضور فعال و پر رنگی در عرصه هنر داشته با وجود دریافت بودجه‌های کلان، حمایت چندانی از هنرمندان نمی‌کند و تنها در یک سری از بخش‌ها مانند فیلم سازی به فعالیت پرداخته است.

علی سعیدی همچنین درباره ویروس کرونا و تأثیر قرنطینه بر زندگی قشر هنرمند جامعه افزود: محدودیت در برگزاری کلاس‌های آموزشی هنری در دوران اپیدمی کرونا که از مهم‌ترین منابع ارتزاق زندگی هنرمندان است از بزرگترین مصائب هنرمندان در همه گیری کرونا بود.

این خواننده مطرح اصفهانی به علاقمندان موسیقی سنتی ایرانی توصیه کرد: رمز موفقیت در هر رشته‌ای و نه تنها موسیقی و آواز، آگاهی و مطالعه در باب آن است. امروزه وسایل ارتباط جمعی و اینترنت، فضای آموزشی مناسبی را برای همگان فراهم آورده که به مثابه کلیدی می‌ماند که از سودجویی برخی افراد زیر نام هنر جلوگیری می‌کند.

نظر شما