شناسهٔ خبر: 50424284 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آخر هفته ‎با اخبار دانشگاهی |

ثبت‌نام وام‌های دانشجویی پس از تاخیر یک ماهه آغاز شد / آخرین وضعیت انتقال و مهمانی دانشجویان علوم پزشکی

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.


نحوه بازپرداخت وام‌های دانشجویی در دوران کرونا اعلام شد

 صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد: بر اساس مصوبه هیات امناء صندوق رفاه و به منظور مساعدت با دانشجویان شاغل و دانش آموختگان بهره‌مند از تسهیلات اعطاییِ صندوق رفاه دانشجویانِ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوران پاندمی بیماری کرونا که منجر به تعطیلی آموزش حضوری و به تبع آن افزایش سنوات تحصیلی آموزشی برای تعداد زیادی از دانشجویان شده است مقرر شد:

الف) دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره شیوع بیماری کرونا و همچنین دانش آموختگانی که در این دوره به زمان" تعیین وضعیت بدهی" تسهیلات دریافتی از صندوق رفاه دانشجویان رسیده و فاقد دفترچه اقساط باشند، دو نیم سال تحصیلی به سنوات مجاز "تعیین وضعیت بدهی" ایشان اضافه گردد.

ب) دانشجویان و دانش آموختگانی که دارای دفترچه اقساط می‌باشند و تاریخ اولین سررسید اقساط بدهی آنان تا تاریخ ابلاغ این مصوبه فرا نرسیده است (۱۴۰۰/۰۵/۲۳) نیز مشمول بند الف خواهند شد.

 

منتشر نشود/// علت تاخیر در پرداخت وامهای دانشجویی /  آخرین وضعیت انتقال و مهمانی دانشجویان علوم پزشکی


طهرانچی: بیش از ۶۵ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد واکسینه شدند

محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: تاکنون بیش از ۶۵ درصد دانشجویان واکسینه شدند.

وی افزود: آمار ۶۵ درصدی مربوط به دانشجویان دانشگاه آزاد در سراسر کشور است و این روند ادامه دارد تا تمامی دانشجویان واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: تزریق واکسن کرونا برای ورود به دانشگاه الزامی است و دانشجویان باید برای حضوردر دانشگاه کارت واکسن ارائه دهند.


شرط حضوردانشجویان خوابگاهی علم و صنعت در خوابگاه

 دانشگاه علم وصنعت در اطلاعیه‌ای شرط حضور در خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه را از اول آبان اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: شرط حضور در خوابگاه‌های دانشجویی منوط به ارائه کارت واکسن دیجیتال است، بنابراین دانشجویان قبل از مراجعه به خوابگاه کارت واکسن را تهیه کرده و به همراه گواهی سلامت به مسئولان خوابگاه ارائه دهند.

 

منتشر نشود/// علت تاخیر در پرداخت وامهای دانشجویی /  آخرین وضعیت انتقال و مهمانی دانشجویان علوم پزشکی

مسابقه مجازی کتابخوانی «هشت بهشت» با محوریت کتاب تسخیر برگزار می‌شود

 کتاب «تسخیر نخستین» روایت یک ایرانی است که شاهد اشغال سفارت آمریکا در تهران بوده است. «تسخیر» داستان خاطرات، ماجرا‌ها و وقایع ناگفته تسخیر لانه جاسوسی در تهران در قالبی ساده و روان است که برای نخستین بار پرده از تبلیغات سوء و غیرواقعی رسانه‌های غربی علیه انقلاب اسلامی ایران برداشته و اهداف دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) از این اقدام را در تصویری واقع‌بینانه شامل نقاط قوت و ضعف آن تبیین می‌کند.


دانشجویان علاقه‌مند شرکت در این آزمون می‌توانند با مراجعه به سایت باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir برای ثبت‌نام در این مجموعه مسابقات اقدام کنند جهت شرکت در مسابقه ثبت‌نام در سایت باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران الزامی است.

آزمون این دوره از مسابقه کتابخوانی «هشت بهشت» با موضوع کتاب «تسخیر» روز جمعه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۹ تا ۲۴ به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

جزئیاتی از یک کارنامه که دانشگاه آزاد در حوزه فرهنگی طراحی کرده

پرداختن به موضوعات و مسائل فرهنگی روز کشور در فضای دانشگاه‌ها چندی است که کمرنگ شده و مدیران دانشگاهی پس از رفع مسائل مربوط به آموزش، رفاه و عمرانی در صورت اجبار بخشی از بودجه دانشگاه را صرف فعالیت‌های فرهنگی می‌کنند که همین امر باعث مغفول ماندن حوزه فرهنگ در دانشگاه‌ها شده است.

در دو سال اخیر هم که بیماری کرونا باعث تعطیلی دانشگاه‌ها شد و تمامی فعالیت‌های دانشجویی به فضای مجازی منتقل شده که این مسئله نیز بر مظلومیت حوزه فرهنگ و مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها اضافه کرده است؛ به طوری که فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و دانشجویان مبنای آن فضای مجازی شده و برنامه‌ای به صورت برجسته در حوزه فرهنگی یا برگزار نشده و اگر هم مجوز برگزاری گرفته چندان مورد استقبال واقع نشده است.

حالا با تمام این تفاسیردانشگاه آزاد برای رفع محرومیت حوزه فرهنگی و برای ایجاد رونق در این حوزه در فضای واحد‌های دانشگاه آزاد کارنامه فرهنگی را تدوین کرده که بر اساس این کارنامه فعالیت فرهنگی دانشجویان و مسئولان دانشگاه ارزیابی می‌شود و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

 


 بنیاد حامیان دانشگاه شریف به دانشجویان این دانشگاه کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌کند

این کمک هزینه به صورت ماهانه ۲ میلیون ریال است که به دانشجویان متقاضی و واجد شرایط به مدت ۵ ماه در هر ترم تحصیلی پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است، مهلت ثبت نام تا ۲۱ آبان ماه است و دانشجویان می‌توانند برای ثبت نام به آدرس https://stu.sharif.ir مراجعه نمایند.

 

منتشر نشود/// علت تاخیر در پرداخت وامهای دانشجویی /  آخرین وضعیت انتقال و مهمانی دانشجویان علوم پزشکی

 

آغاز ثبت‌نام متقاضیان انتقال در دانشگاه‌های علوم پزشکی

سامانه انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت نیمسال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بر اساس برنامه زمانی فعال می‌شود و لازم است نسبت به ثبت درخواست، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضا‌های انتقال و میهمانی دانشجویان بر اساس بازه‌های زمانی اقدام شود.

ثبت نام دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های مبداء و بارگذاری مدارک لازم از دوشنبه ۳ آبان ماه آغاز و تا پنج شنبه ۴ آذر ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد. همچنین بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبداء و ویرایش توسط دانشجو از روز شنبه ۶ آذرماه شروع می‌شود و تا پنجشنبه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

شنبه ۲۰ آذرماه تا شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۰ فرصت ویرایش دانشجویان و رسیدگی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مبداء اتمام می‌رسد. همچنین بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو یکشنبه ۵ دی ماه آغاز می‌شود و تا یکشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

 

منتشر نشود/// علت تاخیر در پرداخت وامهای دانشجویی /  آخرین وضعیت انتقال و مهمانی دانشجویان علوم پزشکی


نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه معارف اسلامی دی ماه اعلام می‌شود

آزمون ورودی اختصاصی دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه معارف اسلامی (وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها) جهت جذب دانشجو برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱، ۱۴۰۰ (ترم بهمن ۱۴۰۰) در روز جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

این آزمون با ۸۶۷ داوطلب، جهت گزینش دانشجو در پنج رشته، مدرسی معارف قرآن و حدیث، مدرسی مبانی نظری اسلام، مدرسی تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی، مدرسی انقلاب اسلامی و مدرسی اخلاق اسلامی (ویژه برادران و خواهران طلبه)، صورت پذیرفت.

نتایج اولیه آزمون در اوایل دی‌ماه اعلام می‌شود و داوطلبانی که رتبه‌های بالا را احراز کرده‌اند «چند برابر ظرفیت مربوطه برای هر رشته» برای مصاحبه دعوت خواهند شد.

 

منتشر نشود/// علت تاخیر در پرداخت وامهای دانشجویی /  آخرین وضعیت انتقال و مهمانی دانشجویان علوم پزشکی

آغاز ثبت نام وام‌های دانشجویی

 زمان ثبت نام وام‌های دانشجویی ۲۵ مهرماه اعلام شده بود که به دلیل اِعمال افزایش وام‌ها و برخی موانع و ملاحظات فنی؛ با بازگشایی پورتال، امکان ثبت نام از امروز چهارم آبان ماه فعال گردید و تا یکم دی ماه سال جاری فرآیند ثبت نام ادامه خواهد یافت.

در همین راستا دکتر گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلیِ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، دولتی، پیام نور، علمی کاربردی، غیر انتفاعی و غیردولتی و آزاد اسلامی می‌توانند پس از مطالعه‌ی شرایط و ضوابط دریافت وام‌ها در آیین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی، جهت ثبت درخواست خود از طریق پورتال دانشجویی صندوق رفاه اقدام نمایند.

 

نظر شما