شناسهٔ خبر: 50424198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سفر رئیس قوه قضائیه‌ به خوزستان/ در حال به روز رسانی؛

اژه‌‎ای: قراردادهای بانک‌ها با تولیدکنندگان سختگیرانه است

اهواز - رئیس قوه قضائیه که به خوزستان سفر کرده، گفت: وقتی مردم خوزستان با وجود این همه مواهب الهی در استانشان هنوز مشکلاتی دارند، احساس شرمندگی می‌کنم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای برای انجام سفر کاری یک روزه صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز وارد استان خوزستان شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

رئیس قوه قضائیه در این سفر قرار است در جلسات متعددی با گروه‌های مختلف شرکت کند. همچنین معاونان و سایر مسئولان ارشد قوه قضائیه نیز در این سفر حضور دارند و به نقاط مختلف استان سفر می‌کنند تا مشکلات را از نزدیک بررسی کنند.

در این سفر، معاون اول قوه قضائیه و همچنین رئیس دیوان عدالت اداری در مرکز استان خوزستان با مردم دیدار چهره به چهره خواهد داشت و به منظور بررسی مطالبات و درخواست‌های مردمی مرتبط با دستگاه قضائی، مراکزی به منظور دریافت مکاتبات و نامه‌های مردمی پیش‌بینی شده است.

همچنین وضعیت رسوب و ترخیص کالاهای وارداتی از طریق بندر امام خمینی (ره) با حضور دادستان کل کشور در محل این بندر مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این سفر وضعیت انبارهای اموال تملیکی موجود در خوزستان را بررسی خواهد کرد و معاون نیروی انسانی قوه قضائیه نیز روند پیشرفت عملیات اجرایی شهرک قضائی واقع در کیانشهر اهواز را بررسی می‌کند.

علاوه بر این معاون قضائی قوه قضائیه به آبادان و خرمشهر، و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سخنگوی قوه قضائیه به اندیمشک سفر می‌کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه نیز به مسجدسلیمان، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه به شهرستان کارون، و رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح به دزفول سفر خواهند کرد.

رئیس قوه قضائیه در این سفر با قضات و کارکنان دستگاه قضائی، صنعتگران و کارآفرینان، و اقشار مختلف مردم به صورت جداگانه دیدار خواهد کرد؛ همچنین بخش دیگری از سفر رئیس قوه قضائیه به نشست بررسی فعالیت شرکت هفت تپه اختصاص دارد.

محسنی اژه‌ای در ادامه سفر خود به خوزستان در نشست شورای اداری و همچنین شورای قضائی استان حضور خواهد داشت و در انتها از طریق شبکه سیمای خوزستان با مردم‌صحبت می‌کند.

سفر رئیس قوه قضائیهبه خوزستان/ قوای سه گانه مصمم به رفع مشکلات

سفر رئیس قوه قضائیهبه خوزستان/ قوای سه گانه مصمم به رفع مشکلات

۸:۱۴ قوای سه گانه مصمم به رفع مشکلات

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز در بدو ورود به استان خوزستان در جمع خبرنگاران در فرودگاه شهید سلیمانی اهواز اظهار کرد: خوزستان از جهات مختلف استانی مثال زدنی است و خداوند عنایت کرده در طول قرن‌های متوالی مدافع حریم اهل بیت، دین و ارزش‌های دینی بوده و هست و شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

سفر رئیس قوه قضائیهبه خوزستان/ قوای سه گانه مصمم به رفع مشکلات

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: امروز همه مسئولان از جمله رئیس جمهور و مسئولان مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و همه دستگاه‌ها مصمم هستند که تمام توان خود را برای رفع مشکلات کشور به خصوص استان خوزستان به کار گیرند؛ بنابراین بنده به عنوان خادم مردم در قوه قضائیه مصمم شدم که با سفر کوتاه به این استان و نظاره کردن از نزدیک بعضی دستگاه‌ها و با گزارش‌هایی که از قبل تهیه و مطالعه شده در حد ممکن و مقدور مشکلات قضائی و مشکلاتی را که می‌توان از طریق دستگاه قضائی به کمک دیگر بخش‌ها شتافت و با همیاری مسئولان استانی مشکلات مرتفع شوند، را بررسی می‌کنم.

۹:۸ رئیس قوه قضائیه از یادمان دفاع مقدس اهواز دیدن کرد

رئیس قوه قضائیه در ابتدای ورود خود به شهر اهواز از یادمان شهدای دفاع مقدس این شهرستان دیدن کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز در نخستین برنامه از سفر به استان خوزستان از یادمان شهدای دوران دفاع مقدس شهر اهواز بازدید کرد.

سفر رئیس قوه قضائیهبه خوزستان/ قوای سه گانه مصمم به رفع مشکلات

۹:۹ جهیزیه به فرزندان زندانیان در خوزستان اهدا شد

امروز در مراسمی با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور تعدادی جهیزیه به فرزندان زندانیان خوزستان اهدا شد.

همزمان با ورود رئیس قوه قضائیه به همراه هیئتی از مسئولان قضائی کشور به خوزستان، مراسم اهدای جهیزیه به ۱۴ زوج با حضور «محمدمهدی حاج محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در اهواز برگزار شد. در این مراسم ۱۴ سری جهیزیه شامل اقلام و کالاهای اساسی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان به زوج‌هایی که والدین آنها در زندان هستند، اهدا شد.

۹:۳۶ گازهای همراه نفت نباید درخوزستان بسوزد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: گازهای همراه نفت نعمت خدادادی هستند و نباید همراه نفت بسوزند.

حجت الاسلام حسن درویشیان صبح امروز در بازدید از پروژه جمع آوری گازهای همراه نفت در اهواز اظهار کرد: هفته آینده طی جلسه‌ای که با وزیر نفت داریم مشکلات این بخش که امروز از سوی مسئولان امرف مطرح کردید را به وزیر منتقل می‌کنم.

درویشیان افزود: سوزاندن گازهای همراه نفت همچنین مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند، ضرر به بهداشت وارد شده و از نظر اقتصادی نیز آسیب می‌بینیم.

۱۰:۲۰ دادستان کل کشور وارد بندر امام خمینی شد

دادستان کل کشور برای بررسی روند تخلیه کالاهای اساسی وارد بندر امام خمینی شد.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری صبح امروز وارد بندر امام خمینی شد و در بدو ورود مورد استقبال نماینده مجلس و سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر قرار گرفت.

۱۰:۴۱ اجرایی نشدن طرح آماک باعث آلودگی و هدر رفت سرمایه می‌شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سوزانده شدنِ گازهای همراه نفت که قرار بود در طرح آماک جمع آوری شود، باعث آلودگی و هدر رفت سرمایه کشور می‌شود.

حجت الاسلام حسن درویشیان صبح پنجشنبه پس از بازدید از طرح جمع آوری گازهای همراه نفت موسوم به «آماک» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق گزارش‌هایی که به ما رسید، بخش زیادی از گازهایی که سوزانده می شده بر اساس قانون و طبق ماده ۴۸ برنامه ششم باید زودتر از اینها جمع آوری شده و به گاز شیرین تبدیل و حتی صادر می‌شد.

درویشیان یادآور شد: این اتفاق تاکنون رخ نداده و بخشی از این طرح اجرا شده و بخش قابل توجهی از آن تاکنون اجرا نشده است.

وی تأکید کرد: دو زیان در عدم فعل یا ترک فعل این موضوع اتفاق می‌افتد؛ یکی سودی که حاصل از این نعمت الهی است که می‌سوزد و از بین می‌رود که برآوردهای این سودِ هدر رفته نیز متفاوت است از سه میلیارد دلار گفته شده تا رقمی که اگر فراورده‌هایی از آن حاصل شود به چند ده میلیارد دلار نیز می‌رسد در این اتفاق در حال هدر رفتن است.

۱۱:۴ از مشکلات خوزستان شرمنده می‌شوم

رئیس قوه قضائیه گفت: وقتی مردم خوزستان با این همه مواهب الهی در استانشان، هنوز مشکلاتی دارند، احساس شرمندگی می‌کنم.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای صبح پنجشنبه در دیدار با قضات و کارکنان اداری استان خوزستان در سالن امام خامنه ای (ره) مجموعه فجر اظهار کرد: خوزستان ۱۶ هزار شهید و بیش از ۳۰ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است و مردم این استان نه تنها در زمان دفاع مقدس که حتی تا به امروز هم شهدایی برای دفاع از وطن و حرم تقدیم کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امروز همه مسئولان و در رأس آن مقام معظم رهبری مصمم برای رفع مشکلات هستند، تصریح کرد: وقتی خوزستان را با ظرفیت‌های بالا و مشکلات موجود مشاهده می‌کنیم شرمنده می‌شویم که چرا برخی از این مشکلات باید استمرار داشته باشد اما باید گفت علاوه بر تلاش ما، دشمنان نیز از طرفی دیگر در تلاش هستند و بر کشور فشار می‌آوردند.

۱۱:۵ معاون قوه قضائیه به شهدای آبادان ادای احترام کرد

معاون قضائی قوه قضائیه و هیئت همراه پیش از ظهر امروز پنجشنبه وارد آبادان شدند و مورد استقبال مسئولان محلی قرار گرفتند.

حجت الاسلام صادق رحیمی در بدو ورود به شهرستان آبادان با حضور در گلزار شهدای این شهرستان و نثار فاتحه به شهدای جنگ تحمیلی نسبت به مقام شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

۱۱:۱۸ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وارد اندیمشک شد

ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیش از ظهر امروز پنجشنبه به‌منظور بررسی مشکلات شهرستان اندیمشک دقایقی پیش وارد این شهرستان شد و مورد استقبال نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری و دادستان و نماینده مردم اندیمشک در مجلس قرار گرفت.

۱۱:۴۴ محرومیت خوزستان مشهود است

معاون قضائی قوه قضائیه گفت: فقر و محرومیت در خوزستان از جمله آبادان و خرمشهر مشهود است و ازاین‌رو باید تلاش کرد تا این مشکلات کمتر شود.

حجت الاسلام صادق رحیمی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در آبادان گفت: به نظر می‌رسد که ما نتوانستیم آن‌طور که شایسته مردم است؛ وظایف خود را انجام دهیم چون فقر و محرومیت در خوزستان از جمله آبادان و خرمشهر مشهود است و ازاین‌رو باید تلاش کرد تا این مشکلات کمتر شود.

وی با بیان اینکه ما رئیس نیستیم بلکه خادم مردم هستیم و همه ما مسئولان وظیفه داریم که با خدمت به مردم رضایت آنان را جلب کنیم، افزود: دستگاه قضائی اگر بتواند در کنار دیگر قوا وظایف ذاتی خود را به‌درستی انجام دهد بسیاری از مسائل و مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

۱۲:۵۶ کمک دستگاه قضا به سرمایه گذاری در بندرامام خمینی

دادستان کل کشور صبح امروز پنجشنبه ضمن بازدید از مجتمع بندری امام خمینی و بررسی روند تخلیه کالاهای اساسی در جمع خبرنگاران گفت: به کسانی که در بندر امام سرمایه‌گذاری می‌کنند و به دنبال ارتقای وضعیت اقتصادی کشور هستند، کمک خواهیم کرد.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری با بیان اینکه بخش‌های مختلفی در بندر امام در دست بررسی قرار گرفتند، اظهار کرد: به دلیل مشکلات موجود در بندر امام برخی از محصولات انبار شده‌اند که راهی برای رفع این مشکل اندیشیده شد.

وی با اشاره به اینکه جلسه‌ای با مدیران برای رفع این مشکل خواهیم داشت، ادامه داد: برخی از کالاها مانند برنج و ذرت باید رفع تکلیف شوند و بعضاً نیز مقداری قابل استفاده خوراکی نیست.

۱۳:۱ قرارداد تولیدکنندگان با بانک‌ها سختگیرانه است

رئیس قوه قضائیه گفت: بسیاری از قراردادهای تولیدکنندگان با بانک‌ها برای اخذ تسهیلات، سختگیرانه است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر امروز در نشست با تولیدکنندگان و صنعتگران خوزستانی با تأکید بر اینکه بهترین کار حمایت از تولیدکنندگان است، اظهار کرد: امروز بخشی از مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ما به تولید بستگی دارد؛ اگر تولید و اشتغال نباشد ناهنجاری‌های اجتماعی به وجود می‌آید.

محسنی اژه‌ای به مشکلات مطرح‌شده از سوی تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: برخی از این مشکلات تقریباً مشابه با استان‌های دیگر است از جمله بانک‌ها در حوزه اخذ تسهیلات، چگونگی قرارداد و مفاد آن و سپس عمل به آن تبدیل به مشکلات کل کشور شده است و باید به نحوه بانکداری ما بازنگری و با بانکداری دنیا مقایسه شود.

۱۴:۲۸ ۳۵۸ زندانی و مددجوی جرایم غیر عمد در خوزستان آزاد شدند

ظهر امروز پنجشنبه در مراسمی با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ۳۴ مددجوی جرایم غیرعمد و ۳۲۴ زندانی واجد شرایط با ارفاق قضائی و حقوقی در خوزستان آزاد شدند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در این مراسم گفت: بهبود معیشت خانواده‌های مددجویان و زندانیان بسیار اهمیت دارد که به همین منظور از ابتدای امسال دو بار در خوزستان آزادسازی زندانیان انجام شد.

محمدمهدی حاج محمدی افزود: هدف از این سفر بازدید از زندان‌های استان و بررسی مشکلات مددجویان و خانواده‌هایشان است، همچنین ۷۰۰ کارت هدیه پانصد هزار تومانی به خانواده‌های مددجویان خوزستانی اهدا می‌شود.

۱۶:۰۱ خوزستان نباید قاضی غیربومی داشته باشد

رئیس قوه قضائیه با درخواست از حوزه‌ها برای کمک به دستگاه قضائی گفت: استان خوزستان با این تعداد قابل توجه حوزه علمیه نباید قاضی غیربومی داشته باشد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای بعد از ظهر امروز پنجشنبه در آئین تلبس جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه اهواز و ضمن توصیه همه طلاب به رعایت تقوا، پرهیزکاری و دوری از دنیاطلبی گفت: در دهه پنجم انقلاب باید به عدالت اجتماعی مدنظر انقلاب اسلامی نزدیک شویم و طلاب و روحانیون در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه استان خوزستان با این تعداد قابل توجه حوزه علمیه نباید قاضی غیربومی داشته باشد، گفت: از حوزه‌ها درخواست می‌شود که دستگاه قضائی را به‌ویژه در حوزه نیروی انسانی کمک کنند.

۱۶:۳۷ پیشگیری از زمین‌خواری یک موضوع عمومی است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: بحث پیشگیری از زمین‌خواری یک موضوع عمومی است که همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا کسی نیاید زمین دولت و منابع ملی را تصرف کند.

ذبیح‌الله خدائیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید برای مبارزه با زمین‌خواری نسبت به مردم اطلاع‌رسانی و حدود اراضی ملی به آنها اطلاع داده شود.

وی افزود: همچنین باید به مردم اعلام شود که این منطقه از اراضی ملی است و از خرید و فروش آنها به‌عنوان قولنامه عادی خودداری کنید؛ بنابراین اراضی ملی باید مشخص شوند تا مردم بدانند.

۱۶:۵۷ رسیدگی به پرونده کالاهای قاچاق تسریع شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بازدید از انبارهای اموال تملیکی بر تسریع نسبت به رسیدگی به پرونده‌های قاچاق تأکید کرد.

حجت الاسلام حسن درویشیان در بازدید از انبارهای اموال تملیکی در گمرک اهواز اظهار کرد یکی از مشکلاتی که در زمینه اموال تملیکی داریم این است که انبارهایی که از آن بازدید کردیم و مشابه آن در جاهای دیگر نیز دیده شد، اجاره‌ای هستند.

درویشیان افزود: این انبارها خیلی نامرتب و نامنظم هستند و اگرچه می‌گویند کدگذاری شده اما به نظر می‌آید همین چینش کالاهای قاچاق باعث خسارت و از بین رفتن آنها می‌شود.

نظر شما