شناسهٔ خبر: 50424176 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سه نامزدی و یک جایزه برای فیلم کوتاه "بَند"

پیمان شاه محمدی تهیه کننده، تدوینگر و پخش کننده بین المللی فیلم کوتاه " BAND" از نامزدی این فیلم در سه بخش مهم و دریافت جایزه ی بهترین کارگردانی در بیستمین دوره ی جشنواره ی فیلم UWPG کانادا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ فیلم کوتاه "بند"، به نویسندگی و کارگردانی عرفان شمس، فیلمساز ایرانیِ مقیم کانادا و تهیه کنندگی مشترک پیمان شاه محمدی و مهسا شمس امسال در بیستمین جشنواره ی"U-WPG"در بخش رسمی "نامزدهای جایزه کانادایی" موفق شد در سه بخش "بهترین کارگردانی/عرفان شمس" ، "بهترین تدوین/پیمان شاه محمدی" و  "بهترین طراحی تولید/عباس بقا" نامزد دریافت جایزه گردد که در نهایت نیز جایزه ی "بهترین کارگردانی" را از آن خود کرد. این جشنواره از 19 تا 23 اکتبر برابر با 27 مهر تا اول آبانماه هزارو چهارصد به صورت آنلاین با توجه به همه گیری کورونا برگزار شد.

شاه محمدی در مورد نامزدی در بخش "بهترین تدوین" فیلم کوتاه "بند" افزود: «بند» یک اثر تجربی است و با توجه به اینکه با عرفان شمس نیز قبل از این فیلم تجربی، چندین همکاری مشترک را تجربه کرده بودم، میدانستم که در اتاق تدوین با فیلمهای غیرروایی از این دست، چالش بزرگی خواهیم داشت. چون قرار است بار دیگر تک به تک پلان ها، متولد شوند. یک تجربه ی کاملا متفاوت و متکی بر زبان تصویر که عرفان شمس در این حوزه خلاقانه عمل میکند و استفاده از صحنه پردازی غیرمتعارف و کاملا طراحی شده در صحنه را برای مخاطب ایجاد میکند. در صحنه فیلمبرداری همه چیز را خودمان ساخته و اختراع کرده ایم.

در خلاصه داستان "بند" آمده است: چرخه زندگی و تولد قطع نمی شود. زن در این چرخه، از مرگ و نوسانات مداوم رنج می برد. او دائماً همان سرنوشت را تکرار می کند. یک تکرار مداوم که هیچ چیز تغییر نمی کند. قوانین ثابت و قطعی هستند. او جزئی از یک کل است...

شاه محمدی در خصوص همکاری کار تیمی افزود: عرفان شمس در همه کارهایش از یک گروه مشترک استفاده می کند و به همین دلیل است که تصویر برداری کیوان شعبانی و بازی خوب الیکا شاه وردی با ساختار فکری کارگردان یکی هستن. او همچنین به مشاوره های خوب سینا سواره، مازیار کاظمی و نگار عباسپور اشاره کرد و افزود موفقیت این پروژه حاصل یک کار تیمی بوده است.

 در کنار الیکا شاهوردی، مریم قاسمی و بنیتا خنج در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری:کیوان شبانی، دستیار کارگردان: پاکان گودرزی، مجری طرح: پریسا جلالی، آهنگساز: سهند نیک نژاد، مدیر امور پس از تولید: پیمان شاه محمدی، آرمان شاهرخی، اصلاح رنگ و نور: نیما دبیرزاده، منشی صحنه: نگار عباسپور، طراح گریم: الیکا شاهوردی، طراحی صدا: آرمان شاهرخی، جلوه های ویژه : آرمان شاهرخی، محمد میر وهابی عکاس: علیرضا سهراب پور، گروه صحنه: منیژه نوروزی، فرزاد فرهادی، محسن جمشیدی، مشاور کارگردان: سینا سواره، مازیار کاظمی، پیمان شاه محمدی، دستیار فیلمبردار: امیرعلی بهرامی، دستیار تدوین: بهرنگ شیرین زاده، سایر بازیگران: جعفر عبداللهی، حسین آبشاری، محمودرضا فردوسی و دکتر نومیری.

خبرنگار محترم؛ وب سایت رسمی جشنواره و اسامی نامزدها و برندگان در لینک زیر در دسترس است:

https://uwpgfilmfestival.com/canadian-awards

و

https://uwpgfilmfestival.com/2020festblog/2020/10/24/uwpg-film-fest-announces-2020-award-winners-c8xwj

بیشتر بخوانید:

نظر شما