شناسهٔ خبر: 50424154 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۰۰ هزار گلستانی معطل دریافت کارت ملی هوشمند

مدیرکل ثبت احوال گلستان در رابطه با تاخیر در دریافت کارت ملی هوشمند توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، تعدادشان کم نیست، می‌گویندچندین سال است که برای دریافت کارت ملی اقدام کرده اند، اما هنوز کارتی به دستشان نرسیده است، طی این چند سال برای هر کاری که به بانک‌ها و ادارات مراجعه کرده اند از آن ها اصل کارت ملی را خواسته اند و هر بار با چالش‌هایی رو به رو شده اند.

به سراغ مدیرکل ثبت احوال گلستان رفتیم تا قصه کارت ملی‌هایی که بعد از چندین سال هنوز به دست صاحبانشان نرسیده است را جویا شویم.

مطیع مدیرکل ثبت احوال گلستان در این رابطه گفت: جمعیت واجد شرایط استان برای دریافت کارت ملی یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۷۵۷ نفر است که تاکنون ۹۷.۹۹ درصد جمعیت را از نظر کارت ملی پوشش داده ایم و تنها دو درصد باقی مانده است.

او افزود: از این تعداد برای یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۶۵ نفر کارت چاپ شده است یعنی ۸۵.۵۷ درصد از کل کارت‌ها و حدود یک میلیون و  ۱۹۷ هزار کارت تحویل داده شده است.

مطیع گفت:  ۷ هزار و ۴۰۰ کارت در مراکز تحویل وجود دارد که افراد برای دریافت کارت مراجعه نکرده اند.

او توضیح داد: در حال حاضر ۱۴ درصد از جمعیت آماری کارت خود را دریافت نکرده اند و برای حدود ۲۰۰ هزار درخواست هنوز کارتی صادر نشده است.

مطیع افزود: کارت‌ها به صورت ماهیانه در حال صادر شدن است و مشکلاتی که برای صدور کارت در استان وجود دارد مشکلی کشوری است و مربوط به بخش تامین بدنه کارت است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان در رابطه با مشکلاتی که بر اثر نبود کارت ملی برای افراد رخ می‌دهد، گفت: تدابیری در سازمان‌ها اتخاذ شده است تا احراز هویت به صورت برخط و با نصب نرم افزار‌های تهیه شده انجام شود و برای این کار نیاز به اصل کارت ملی نیست و با اطلاعات شناسنامه قابل انجام است.

مطیع گفت: اینکه برخی افراد می‌گویند از سال ۹۴ کارت خود را دریافت نکرده اند را من بعید می‌دانم، اما اینکه برای ۲۰۰ هزار نفر کارت صادر نشده است را قبول داریم و شرمنده مردم هستیم.

او در رابطه با نحوه تمدید کارت‌های ملی گفت: کارت‌هایی که برای شهروندان صادر شده است هوشمند است و به صورت اتوماتیک تمدید شده است، مگر اینکه اعلام شود در مقاطع زمانی آینده  بحث تغییر چهره ضرورت دارد که به روزرسانی شود، اما در حال حاضر نیازی نیست.


انتهای پیام/ق

نظر شما