شناسهٔ خبر: 50424116 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تبلیغات/

در تولید هدایای تبلیغاتی خلاقانه تا کجا پیش رویم؟

در دنیای تبلیغاتی امروز هدف اصلی درگیر کردن ذهن و احساس مخاطب است؛ از این رو هدایای تبلیغاتی گزینه‌های خاصی هستند که با درگیر کردن مخاطب بهترین‌ها را برای کسب و کار شما رقم می‌زنند. اما در رقابت‌های تنگاتنگ این تولید هدایای تبلیغاتی خلاقانه است که میان تجارت شما و سایر تجارت‌ها تمایز قائل می‌شود.

صاحب‌خبر -

در واقع تنها کافیست که در انتخاب هدایای تبلیغاتی سراغ گزینه‌های خلاقانه‌تر بروید؛ در این صورت توجه بیشتری از مخاطب خود دریافت خواهید کرد. اما نکته اصلی اینجاست که تمام هدایای تبلیغاتی خلاقانه نیز به این اندازه در ذهن مخاطب تاثیر نمی‌گذارند.

برای این که در انتخاب و تولید این هدایا به بیراهه کشیده نشوید، با ما تا انتهای این متن همراه باشید.

تولید هدایای تبلیغاتی خلاقانه و تاثیر آن در تجارت شما

زمانی که از هدایای تبلیغاتی صحبت می‌کنیم به طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها اشاره می‌کنیم. بسیاری از این گزینه‌ها بسیار معمولی و رایج هستند، مانند خودکارهای تبلیغاتی، ساک‌های دستی، لیوان و غیره. اگرچه این هدایا نیز به اندازه کافی روی نام برند شما تاثیر دارد، اما اگر به دنبال تاثیر ویژه‌ای از این هدایا هستید، باید به دنبال گزینه‌های خاص‌تری باشید.

هدایای خلاقانه‌تر تاثیر بیشتری از هدایای تبلیغاتی رایج خواهند داشت. هرچه هدیه‌ای که به مخاطب دهید، خاص‌تر باشد، احساسات او را بیشتر درگیر خواهید کرد. در این صورت طبیعی است که از دیدن هدیه‌ای خاص و خلاقانه بیش از خودکارهای تبلیغاتی خوشحال شود.

حال اگر هدیه انتخابی شما کاربردی نیز باشد، نام برند شما برای همیشه در ذهن او ماندگار خواهد شد. به این شکل به خوبی تمایز خود را از سایر شرکت‌ها نشان می‌دهید.

منظور از تولید هدایای تبلیغاتی خلاقانه چیست؟

حال که می‌دانید هدایای خلاقانه به چه اندازه در روند بازاریابی برند شما تاثیر دارند، با دغدغه‌های جدیدی مواجه هستید. به عنوان مثال، این که چه هدیه‌ای را انتخاب کنید که به اندازه کافی خلاقانه باشد؟

پیش از هر چیز باید به شما بگوییم که ایده‌های خلاقانه موارد جدید و دور از انتظاری نیستند. برای این که متفاوت ظاهر شوید و بر مخاطب خود تاثیر بگذارید، نیازی نیست به فکر گزینه‌های خارق‌العاده و غیرمعمول باشید؛ با ترکیب و تلفیق چند ایده ساده می‌توان به شکلی متفاوت ظاهر شد و توجه مخاطب را جلب کرد.

ما توصیه می‌کنیم بعد از این که هدیه مورد نظر خود را انتخاب کردید، این سوال را از خود بپرسید که آیا این هدیه به اندازه کافی خلاقانه است یا صرفا بسته‌بندی زیبایی را هدیه می‌دهید؟

برخی اوقات هدیه‌ای که انتخاب می‌کنید تنها اسم هدیه خلاقانه را یدک می‌کشد. به همین دلیل زمانی که هدیه را به دست مخاطب می‌دهید، شاید برای لحظه‌ای با بسته‌بندی زیبا توجه او را به هدیه جلب کرده باشید، اما واقعیت این است که تمام آن چه که با ظاهر زیبای هدیه در ذهن مخاطب ساختید، با باز کردن آن به یکباره فرو می‌ریزد.

در این صورت تنها حسی که در مخاطب ایجاد می‌شود، این است که هیچ را به شکلی زیبا بسته‌بندی کرده و به آن‌ها تقدیم کرده‌اید. بنابراین پیش از آن که خلاقیت در هدیه شما اهمیت داشته باشد، باید به ذات هدیه توجه کنید.

ویژگی‌های هدایای تبلیغاتی خلاقانه

اگر می‌خواهید با هدیه‌ای خلاقانه مخاطب خود را تحت تاثیر قرار دهید، باید سراغ گزینه‌هایی بروید که برای مخاطب شما جذاب و منحصر به فرد باشد. اما پیش از آن که هدیه شما خلاقانه باشد، باید شرایط زیر را دارا باشد.

نیازهای شرکت یا سازمان را پاسخ دهد

تصور کنید که پیش از آن که احساس گرسنگی کنید، سراغ غذا بروید؛ هر اندازه که این خوراکی‌ها جذاب و خوشمزه باشند، به اندازه کافی از خوردن آن‌ها لذت نخواهید برد. تولید هدایای تبلیغاتی خلاقانه و استفاده از آن‌ها پیش از آن که به آن نیاز داشته باشید، نیز به همین اندازه در احوالات تجارت شما بی تاثیر خواهد بود.

از این رو تا زمانی که نیاز به این نوع تبلیغات را در مجموعه خود احساس نکردید، سراغ این گزینه نروید. در غیر این صورت تنها هزینه‌های زیادی را به واسطه تهیه هدایای تبلیغاتی متحمل شده‌اید؛ در حالیکه به اندازه کافی نیز در ذهن مخاطب شناخته نشده‌اید.

شرکت‌ها و مجموعه‌ها مناسبت‌ها و موقعیت‌های زیادی برای هدیه دادن به مخاطبان خود دارند، یکی از این مناسب های بسیار مهم شب یلدا است. قطعا هدایای تبلیغاتی شب یلدا باید هدایایی خلاقانه و خاص باشد که در خاطر مخاطب شما ماندگار شود.

 

 

نیازهای مخاطب را در دل خود جای دهد

احتمالا برای شما نیز پیش آمده که هدیه‌ای را دریافت کنید و آن را دوست نداشته باشید. زمانی که آن هدیه به شما تقدیم می‌شد را به یاد آورید؛ چه حسی داشتید؟ قطعا از داشتن آن هدیه خوشحال نبودید و به احتمال خیلی زیاد گوشه‌ای از اتاق یا کمد شما سهم آن هدیه شد.

ما در هدایای تبلیغاتی تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که هدیه‌ای برای مخاطب تهیه کنیم که تمامی احساس او را درگیر کند و هدیه به این سرنوشت دچار نشود. زیرا در این صورت هیچ تاثیری از آن در کسب و کار خود مشاهده نخواهید کرد.

به این منظور باید لیستی از مخاطب‌های خود و نیازهای آن‌ها را در دست داشته باشید. این که بدانید مخاطبان شما در طول روز از چه وسایلی استفاده می‌کنند؟ زندگی آن‌ها با چه تجهیزاتی آسان‌تر می‌شود؟ به چه مکان‌هایی سفر می‌کنند و غیره، می‌تواند به شما در انتخاب هدیه‌ای بهتر کمک کند.

گاهی هدایای تبلیغاتی بسیار خلاقانه هستند، اما در تولید آن‌ها به مخاطبان و نیازهای آن‌ها هیچ توجهی نشده است. در این صورت نباید انتظار داشته باشید که این هدایا به اندازه کافی بر مخاطب شما تاثیر داشته باشد.  

آیا همه کارهای خلاقانه و متفاوت را دوست خواهند داشت؟

بسیاری از افراد ذاتا خلاقیت را دوست دارند، اما این بدان معنا نیست که تمام مخاطبان جذب هدایای خلاقانه می‌شوند. بسیاری از هدایای خلاقانه‌ای که پیشنهاد می‌شود، سلیقه تمام افراد جامعه را دربر نمی‌گیرد. از این رو احتمال این که بسیاری از مخاطبان جذب هدایای خلاقانه نشوند، بسیار بالا است.

اگر پیش از انتخاب هدایای خلاقانه ویژگی‌های مخاطبان خود را بررسی کنید، این موضوع برای شما کاملا روشن می‌شود که این هدایا در روند کار شما تاثیر مثبتی خواهند گذاشت.

تاثیر بسته‌بندی را نادیده نگیرید

ماجرا به انتخاب و تولید هدایای تبلیغاتی خلاقانه ختم نمی‌شود؛ شما باید در تقدیم هدایای تبلیغاتی تمام جوانب را در نظر بگیرید.

حقیقت این است که در هنگام هدیه دادن اولین چیزی که توجه مخاطب را جلب می‌کند، هدیه نیست. در نگاه اول بسته‌بندی هدیه دیده می‌شود. هر چه که برای هدیه تبلیغاتی مورد نظر خود هزینه کردید، بدون بسته‌بندی زیبا دیده نخواهد شد.

آن چه که در بحث هدایای تبلیغاتی اهمیت دارد این است که مخاطب شما را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو اگر با بسته‌بندی ساده و معمولی توجه اولیه مخاطب را از دست بدهید، شانس کمتری برای دیده شدن دارید.

قیمت هدایای تبلیغاتی خلاقانه

اگر به دنبال تولید هدایای تبلیغاتی خلاقانه باشید، بدون شک باید زمان و هزینه بیشتری را برای دیده شدن برند خود صرف کنید. معمولا از آن جایی که جهت تولید و بسته‌بندی این دسته از هدایای تبلیغاتی زمان زیادی صرف می‌شود، هزینه این هدایا نیز بالاتر از هدایای معمولی خواهد بود.

این در حالیست که هدایایی که به صورت اختصاصی جهت تبلیغ برند و کسب و کار خاصی تولید می‌شوند، قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.

احتمال این که هزینه‌ها در این مورد شما را نگران کند، بسیار زیاد است. اما در هر لحظه به یاد داشته باشید که با انتخاب درست تمام هزینه‌های شما در کسب و کار برمی‌گردد.

اما مسئله‌ای مهم در این مورد مطرح می‌شود و آن این است که گاهی اوقات مدیران گزینه‌هایی را با هزینه‌های گزاف به عنوان هدایای تبلیغاتی انتخاب می‌کنند؛ غافل از این که ذات این هدایا هیچ پیامد مثبتی برای برند شما در پی ندارد.

شاید حتی زمانی که مخاطب این هدیه ببیند، نه تنها متوجه ارزشی که شما به دنبال آن بودید، نشود، بلکه هزینه‌ای که بابت این هدیه به شما متحمل شده را نیز درک نکند. اگرچه منظور ما از تقدیم هدایای تبلیغاتی نشان دادن هزینه آن‌ها نیست، اما واقعیت این است که شما با هدایای لوکس و خاص می‌توانید توجه مخاطب را جلب کنید و در ذهن او تاثیری مثبت به جا بگذارید.

بنابراین به ذات هدایا در کنار خلاقانه بودن آن‌ها نیز توجه کنید. برخی اوقات کنار هم گذاشتن چند مورد هدایای تبلیغاتی جدید و متفاوت آنچنان که به نظر می‌رسد، خلاقانه و جذاب نخواهد بود.

با حس هفتم خلاقیتی بی‌نظیر را تجربه کنید

اکثر مدیران عادت کرده‌اند که جهت تبلیغ برند خود سراغ گزینه‌های ساده و رایج بروند. شاید در ابتدا این گزینه‌ها معقول‌تر به نظر برسند، چون هزینه‌های کمتری برای مدیران به دنبال دارند، اما واقعیت این است که به اندازه کافی در تبلیغ برند شما موفق عمل نمی‌کنند.

از این رو منطقی است که قدری بیشتر هزینه کنید و با گزینه‌هایی خلاقانه و متفاوت به جذب مخاطب بپردازید. در غیر این صورت تنها سرمایه شما از دست خواهد رفت.

اگر به دنبال تولید هدایای تبلیغاتی خلاقانه به منظور تبلیغ کسب و کار خود هستید، حس هفتم در خدمت شما است. از ایده‌های تیم ما استفاده کنید و به شکلی متفاوت در این حوزه وارد شوید. ما در این مجموعه خاص‌ترین هدیه‌ها را با دقت و وسواس خاصی انتخاب می‌کنیم و با بسته‌بندی متفاوت در اختیار مخاطبان شما قرار می‌دهیم.

 

نظر شما