شناسهٔ خبر: 50424107 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با تائید کمیته تحقیقاتی سنا

رئیس جمهوری برزیل بدلیل سوء مدیریت کرونا مورد پیگرد قرار می گیرد

کمیته تحقیقاتی سنای برزیل تأیید کرد که رئیس جمهوری آن کشور، در ارتباط با مدیریت کرونا در برزیل مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، کمیته تحقیقاتی سنای برزیل به تازگی گزارشی را تأیید کرد که بر اساس آن، ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری آن کشور، در ارتباط با مدیریت همه‌گیری کرونا در برزیل مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

به گزارش رویترز، اعضای این کمیته از گزارشی که خواستار طرح ۹ مورد اتهام علیه بولسونارو، از جمله جنایت علیه بشریت، است حمایت کردند.

تهیه این گزارش ۱۳۰۰ صفحه‌ای توسط کمیته تحت کنترل مخالفان دولت شش ماه طول کشید، و ۷۷ نفر دیگر و دو شرکت را به ارتکاب جنایت در این زمینه متهم می‌کند.

پیش‌نویس گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، خواستار متهم شدن بولسونارو به نسل‌کشی و قتل شده بود، اما سناتورها تصمیم گرفتند که به دلیل آن چه قانون‌گذاران آن را دلایل فنی توصیف می‌کنند، این اتهامات خاص را کنار بگذارند.

سناتورها در ادامه ۱۰ نفر دیگر را به فهرست افرادی که باید محاکمه شوند، اضافه کردند.

سناتور رنان کالهایروس یکی از تهیه‌کنندگان گزارش، با انتقاد شدید از عملکرد دولت ژائیر بولسونارو در زمینه مدیریت کرونا، او را هم‌ردیف دیکتاتورهایی چون آدولف هیتلر و آگوستو پینوشه قرار داد.

دفتر مطبوعاتی ژائیر بولسونارو درباره تأیید گزارش طرح اتهامات علیه رئیس جمهوری در کمیته تحقیقاتی سنا اظهارنظر نکرده است. طرح اتهامات رسمی علیه آقای بولسونارو بسیار بعید است، زیرا این اتهامات باید توسط دادستان کل برزیل که منصوب رئیس جمهوری است، مورد بررسی قرار گیرد.

ژائیر بولسونارو پیشتر تحقیقات سنا را به عنوان یک «شوخی» رد کرده بود.

با این حال، این گزارش نشانه دیگری از انزوای فراینده رهبر راست‌گرای برزیل در سال برگزاری انتخابات این کشور است.

در ماه‌های اخیر از محبوبیت ژائیر بولسونارو، به دلیل مدیریت بحران کرونا و تورم در حال افزایش در برزیل، به شدت کاسته شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما