شناسهٔ خبر: 50424095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

تا پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده در کنار مردم حادثه‌دیده هستیم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به‌دلیل محرومیت بالای مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ مشکلی برای پرداخت خسارت‌های برآورد شده نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کوهرنگ با تاکید بر اینکه تا پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده در کنار مردم حادثه‌دیده هستیم، اظهار داشت: به دلیل محرومیت بالای مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ مشکلی برای پرداخت خسارت‌های برآورد شده نداریم.

او با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تجربه بالایی در بازسازی مناطق زلزله‌زده در کشور دارد، افزود: این نهاد تا قبل از تخصیص اعتبار اقدامات اولیه را آغاز خواهد کرد، در بحث ساخت و ساز بنیاد مسکن به‌عنوان تسهیل‌گر در کنار مردم حادثه‌دیده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

نجار از تخصیص ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات وارده به بخش‌های زیربنایی در شهرستان کوهرنگ خبر داد و اضافه کرد: این اعتبار در اختیار استانداری چهارمحال و بختیاری قرار خواهد گرفت و مدیران مربوطه با محوریت استانداری برای جبران خسارت‌ها در این بخش وارد عمل شوند.

او در خصوص سایر اعتبارات در بخش بلاعوض، یادآور شد: اعتبار بلاعوض برای احداث منزل مسکونی در مناطق شهری و روستایی ۲۵ میلیون تومان، اعتبار بلاعوض برای تعمیر منازل آسیب‌دیده تا سقف ۲۰ میلیون تومان، کمک بلاعوض برای خرید لوازم معیشتی در مناطق شهری و روستایی ۱۵ میلیون تومان، اعتبار بلاعوض برای احداث واحد‌های دامداری ۱۰ میلیون تومان و برای اسکان موقت زلزله‌زدگان ۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

نجار ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این اعتبارات را برای بازسازی مناطق زلزله‌زده هدایت کند، همچنین هزینه پروانه ساخت نیز توسط دولت پرداخت خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: همچنین تسهیلات در نظر گرفته شده برای احداث منزل مسکونی در مناطق شهری ۱۵۰ میلیون با کارمزد پنج درصد و روستایی ۱۲۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد، تسهیلات برای تعمیر منازل آسیب‌دیده تا سقف ۳۰ میلیون تومان، تسهیلات برای خرید لوازم معیشتی در مناطق شهری و روستایی ۲۰ میلیون تومان، تسهیلات برای احداث واحد‌های دامداری ۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

نجار در پایان با بیان اینکه برای کاهش هزینه‌های ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده مصالح توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌صورت عمده خریداری، بارگیری و حمل می‌شود، اظهار کرد: برای بازسازی هر واحد مسکونی هشت تن سیمان رایگان و برای واحد‌های تعمیری نیز یک تن سیمان رایگان اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ف

نظر شما