شناسهٔ خبر: 50422985 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبـــــــار

صاحب‌خبر -
استاندار تهران عنوان کرد
تغییر ساعت طرح ترافیک تهران در گرو وضعیت کرونا

استاندار تهران از احتمال تغییر در ساعت اجرای طرح ترافیک پایتخت در صورت کاهش نگرانی‌ها از شیوع کرونا خبر داد. به گزارش ایسنا، از زمان شیوع کرونا در کشور، ساعت و نحوه اجرای طرح ترافیک در تهران نیز مورد توجه قرار گرفته و سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان و لغو و اجرای دوباره طرح، تصمیم بر آن شد تا ساعات اجرای طرح ترافیک در تهران کاهش پیدا کند و با آغاز در ساعت ۸:۳۰ در ساعت ۱۶ به پایان برسد. حالا در شرایطی که دورکاری‌ها لغو شده و بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه‌ها نیز بتدریج در حال اجراست، ترافیک و آلودگی هوا به یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های جدی در شهر تهران بدل شده و این نگرانی وجود دارد که با عادی شدن فعالیت‌ها، آلودگی هوا در شهر تهران به وضعیت هشدار برسد.
وضعیت ترافیک هم از ابتدای مهرماه به وضعیت هشدار رسیده و حتی پلیس و شورای شهر تهران نیز نسبت به این موضوع ورود کردند. در این شرایط این مسأله وجود دارد که تکلیف اجرای طرح ترافیک در تهران چگونه خواهد بود و آیا در شرایطی که همه چیز به حالت عادی بازگشته، ساعت و نحوه اجرای طرح ترافیک نیز به ساعات قبلی و عادی خود بازخواهد گشت یا خیر؟ موضوعی که استاندار تهران به آن پاسخ داده است.
محسن منصوری در مورد تغییر طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا و بازگشت به ساعت قبل گفت:‌ موضوع طرح ترافیک صرفاً تابع آلودگی هوا نیست و مؤلفه‌های دیگری از جمله کرونا هم در آن دخیل است. تغییر در ساعت این طرح نیز در پی تغییر ساعات کاری و ملاحظات دیگر اعمال شده بود. وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر نیز برای تغییر در ساعت و نحوه اجرای طرح ترافیک نباید تک مؤلفه‌ای تصمیم گرفت، تصریح کرد:‌ ابتدا باید میزان کاهش کرونا را بررسی کنیم و سپس در این مورد تصمیم‌گیری شود.
استاندار تهران ادامه داد: اخیراً نیز در این مورد در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث شد؛ اما تصمیمی گرفته نشد و باید دید که در آینده چه تصمیمی در مورد آن اتخاذ خواهد شد. علیرضا زالی فرمانده ستاد کرونای شهر تهران نیز با اشاره به آخرین وضعیت اجرای منع تردد شبانه و اینکه با وجود مخالفت دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس و شهرداری با تداوم اجرای این طرح، چرا این طرح هنوز لغو نشده است، گفت: در زمینه تأثیر طرح ترافیک بر شیوع کرونا نیز ما دو فاز مطالعاتی و پژوهشی را در حوزه شهر تهران انجام دادیم که نتایج آن نشان می‌دهد  لغو طرح ترافیک و به طور کلی طرح ترافیک تأثیری بر شیوع کرونا نداشته است. وی با بیان اینکه هدف از تغییر طرح ترافیک، کاهش بار و ازدحام در ناوگان حمل‌ونقل عمومی است، گفت: پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که در تحقق این موضوع توفیق چندانی حاصل نشده و احتمال تغییر ساعت فعلی طرح ترافیک و حتی بازگشت آن به ساعت قبلی وجود دارد.


۱۹۷ فوتی و ۱۰۶۴۴ ابتلای جدید کرونا در کشور
 
بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۵۱میلیون و ۷۳۸ هزار و ۵۷۸ نفردوز اول، ۳۱ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۷۷۵ نفر دوز دوم و ۷۲ هزار و ۵۶۳ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۸۳ میلیون و ۵۲۹هزار و ۹۱۶ دوز رسید.
در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۵۶ هزار و ۶۴۵ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد. همچنین از ظهر  4 آبان تا ظهر ۵ آبان ۱۴۰۰ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۶۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۶۲ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۱۰۰ نفر رسید.
متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۱۹۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۷۱۶نفر رسید. در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۱۵ شهر در وضعیت زرد و ۸۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما