شناسهٔ خبر: 50422950 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

رشد ۴۵ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه

ایرنا : رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌‌‌ای کشور گفت: از دهم مهرماه امسال با ابلاغ صدور مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد در مدت سه روز از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۳۶۱ موافقت‌نامه اصولی برای متقاضیان تا چهارم آبان‌ماه صادر شد. غلامحسین حسینی‌‌‌نیا افزود: این تعداد صدور مجوز، حاکی از رشد ۴۵برابری نسبت به سال گذشته است. او اظهار کرد: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌‌‌منظور تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌‌‌ای، در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال پیش که فقط هشت مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌‌‌ای صادر شده بود، شاهد این رشد چندبرابری هستیم.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، این میزان استقبال از راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد و تقاضای انباشته‌شده را ناشی از نقصان در روند قبلی و محدودیت‌های نادرست ایجادشده که به ایجاد امضاهای طلایی منجر شده بود، دانست و ادامه ‌‌‌داد: با این اقدام برای همیشه بساط خرید و فروش مجوز آموزشگاه‌‌‌های آزاد جمع خواهد شد و اجحاف در حق موسسان آموزشگاه‌‌‌ها پایان می‌یابد. به گفته وی، متقاضیان واجد شرایط دریافت‌‌‌کننده مجوز فعالیت می‌توانند با فراهم کردن الزام‌‌‌های کار مانند فضا، تجهیرات، مربی، برنامه آموزشی و اخذ مجوز بلافاصله فعالیت آموزشی خود را شروع کنند و سایر الزام‌‌‌ها مثل گواهی عدم‌سوءپیشینه، تاییدیه اداره اماکن و سایر تاییدیه‌‌‌ها را دربازه زمانی سه‌ماهه تهیه کرده و ارائه دهند.

وی تصریح‌‌‌کرد: لازم است متقاضیان راه‌‌‌اندازی آموزشگاه آزاد با مطالعه قبلی امکان‌‌‌سنجی و داشتن طرح کسب و کار و تحقیقات بازار و تجربه آموزشی وارد این عرصه شوند تا بتوانند در فضای رقابتی سالم به موفقیت دست یابند و پایداری فعالیت آموزشی خود را تضمین کنند.

 

نظر شما