شناسهٔ خبر: 50422349 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قدردانی دبیرکل سازمان ملل از ایران برای برگزاری نشست همسایگان افغانستان

دبیرکل سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست همسایگان افغانستان تشکر کرد و خواستار حمایت بین‌المللی از کشورهای میزبان پناهجویان افغانستانی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد چهارشنبه شب به وقت تهران در پیامی ویدیویی درباه اوضاع افغانستان و وضعیت پناهجویان افغانستانی، از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست همسایگان افغانستان قدردانی کرد.

گوترش در ابتدای این پیام ویدیویی اظهار داشت: «من از دولت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این نشست در چنین برهه حساسی تشکر می‌کنم.»

وی یادآور شد: «افغانستان با بحران انسانی غیرقابل توصیفی مواجه است و از لحاظ توسعه در شرایط فاجعه‌آمیزی به سر می‌برد.»

گوترش با اعلام اینکه سازمان ملل متحد علی‌رغم دشواری‌های موجود عملیات بشردوستانه گسترده‌ای را در افغانستان آغاز کرده است، اظهار داشت: «ما با همکاری طالبان اقدامات خود را پیش برده‌ایم. آنها رفته رفته به ما دسترسی بیشتری به مناطق درخواستی اعطا کرده و در صورت لزوم امنیت [کارکنان سازمان ملل] را تأمین کرده‌اند.»

دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص حمایت از کشورهایی که پناهندگان افغانستانی را میزبانی می‌کنند، تصریح کرد: «پشتیبانی بین‌المللی از کشورهای میزبان باید با مقیاس نیازها هماهنگ باشد.» «این‌ها همه مسائلی هستند که تمام منطقه در آن منافع مشترک دارد، و همگی باید در این رابطه یک صدا باشیم.»

 

سازمان ملل متحد , جمهوری اسلامی ایران , کشور افغانستان , مهاجرین افغانستانی ,

انتهای پیام/.

نظر شما