شناسهٔ خبر: 50422340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دلگرمی اهالی میامی برای تحقق مطالباتشان در سفر استاندار سمنان

شاهرود - ایرنا - استاندار سمنان با جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در سفر یک روزه به میامی با حضور در این شهرستان ضمن آشنایی با مسائل و مشکلات منطقه، پای درد و دل مردم نشست و دستورات لازم را برای رسیدگی به مسائل صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدمحمد رضا هاشمی استاندار سمنان روز چهارشنبه با حضور در روستاهای نام نیک، حسین آباد، رضوان، نردین و روستاهای کلاته های شرقی در میامی، شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان، از نزدیک با اهالی این روستاها دیدار و گفت و گو کرد.
استاندار سمنان در سفر به روستاهای بخش کالپوش میامی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات و کاستی ها در روستاهای این بخش تلاش خواهند کرد و طرح های لازم اجرایی می شود، گفت: هماهنگی های لازم برای جبران کاستی ها انجام می شود تا روند توسعه در این بخش شتاب گیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه منطقه کالپوش  توانمندی ها و ظرفیت های فراوانی دارد، افزود: کالپوش در مسیر توسعه قرار دارد و مشکلات این منطقه رفع می شود.
استاندار سمنان با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سالن ورزشی روستای طلوبین اختصاص یافته است، اظهار داشت: استقرار اورژانس ۱۱۵ برای این‌ منطقه ضروری است و تلاش می شود تا زمینه تحقق این امر به زودی فراهم شود.‌
هاشمی از پیگیری پوشش آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در این منطقه به صورت ویژه خبر داد و ابراز داشت: از سوی دیگر، بالاترین دغدغه برای واحدهای صنعتی استان کمبود آب است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که در روستاها تولید ثروت انجام‌ نشود، موفقیتی حاصل نخواهد شد، اظهار داشت: نامه های ارسالی مردم به استاندار به صورت ویژه رسیدگی و پیگیری می شود. 

در این سفر برخی مدیران استان سمنان نیز با اشاره به خدمات انجام شده و در حال پیگیری بخش کالپوش، توضیحاتی ارائه دادند.

عملیات آبرسانی به روستاهای کالپوش اجرایی می شود  

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان در جمع مردم کالپوش با اشاره به اینکه تامین آب آشامیدنی منطقه کالپوش در چهار مرحله تعریف شده است، گفت: ساخت تصفیه خانه آب آشامیدنی کالپوش به زودی به صورت مناقصه اعلام خواهد شد.‌
محمد طاهری ادامه داد: حفر تمامی چاه هایی که مجوز آن دریافت شده است تا پایان اسفند به پایان خواهد رسید.

۱۰۰ درصد اعتبارات کالپوش تخصیص یافت

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان نیز در جمع اهالی روستای رضوان با اشاره به اینکه ۶ هزار واحد مسکونی در بخش کالپوش وجود دارد، گفت: ۵۰ درصد از این تعداد واحدهای مسکونی دارای سند است.
علیرضا فلاح با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای ساخت مسکن محرومان و مستضعفان وجود ندارد،افزود: ۱۰۰ درصد اعتبارات مورد نیاز منطقه کالپوش تخصیص یافته است.‌
فلاح ادامه داد: ۵۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای حادثه دیدگان کالپوش در هیات دولت مصوب شده بود که امیدواریم با سفر معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور به کالپوش، تسهیلات بلاعوض جدیدی را برای این‌ منطقه تخصیص داده شود.

اختصاص ۲۴ میلیارد ریال برای ساخت خوابگاه رضوان

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان نیز در جمع مردم روستای رضوان و شوراهای اسلامی روستاهای کالپوش، گفت:  پس از رانش زمین در حسین آباد، از محل اعتبارات ملی یک‌ باب مدرسه ۶  کلاسه ساخته و تحویل شد.
سعید هژبری با بیان اینکه  امسال ۲۴ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت خوابگاه رضوان اختصاص یافته که باید اعتبارات آن هر چه سریع تر تخصیص یابد، افزود: ۲ فضای آموزشی دخترانه و پسرانه در شهرک جدید حسین آباد کالپوش پیش بینی شده است.

بهسازی محور میامی - کالپوش اقدامی در راستای کاهش تصادفات
 مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان نیز با اشاره به بهسازی مسیر اصلی میامی به سمت کالپوش در جمع مردم کالپوش، گفت: مطالعات لازم در خصوص این مسیر انجام شد و عملیات اجرایی آن در حال اجراست.
امیر عمیدی با بیان اینکه اقدامات مناسبی در راستای راه های روستایی و موضوع تبصره ۱۴ ابلاغ شده است‌، افزود: عملیات روکش آسفالت محورهای روستایی کالپوش با مساعد شدن شرایط جوی اجرا خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ادامه داد: آسفالت راه دسترسی حسین آباد کالپوش نیز به پایان رسیده است.

نهاده های دامی در استان سمنان تامین می شود

رئیس سازمان‌ جهاد کشاورزی استان سمنان هم گفت: در نشستی که با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، دستورات لازم  در راستای تامین نهاده های دامی داده شد، که امیدواریم بخشی از مشکل دامداران استان برطرف شود.

به گفته سیدحسن میرعماد، ۱۵۰ هزار متر مکعب آب برای ایجاد مجتمع دامداری کالپوش، اختصاص یافته است.‌

هاشمی استاندار سمنان امروز برای بازدید از چند طرح عمرانی و حضور در شورای اداری به میامی سفر کرده بود.

عطرافشانی گلزار شهدا و ادای احترام به ساحت مقدس شهدای والامقام روستای نام نیک، دیدار با خانواده شهید عبدالمطلب توفیقی نژاد در حسین آباد کالپوش، بازدید از شهرک جدید حسین آباد، دیداز با اهالی شهر رضوان و شوراهای اسلامی بخش کالپوش و مردم روستاهای کلات های شرقی میامی، و همچنین دیدار مردمی در مسجد جامع میامی از برنامه‌های استاندار سمنان بود.

وی در نشست شورای اداری شهرستان میامی شرکت کرد و افتتاح اقامتگاه بوم گردی بابا حسین به همت دهیاری ابراهیم آباد علیا نیز از دیگر برنامه های سفر یک روزه استاندار سمنان به میامی بود.

 شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

نظر شما