شناسهٔ خبر: 50422157 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آکسیوس:

روسیه به دنبال مشارکت در بازسازی سوریه است

پایگاه آمریکایی آکسیوس اعلام کرد ولادیمیر پویتن خواهان کاهش تحریم‌های دمشق برای بازسازی سوریه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه آمریکایی آکسیوس در گزارشی اعلام کرد ولادیمیر پوتین خواهان کاهش تحریم‌های سوریه برای مشارکت در بازسازی این کشور شده است.

بر اساس این گزارش، پایگاه آکسیوس به نقل از برخی مقام های رژیم صهیونیستی نوشت ولادیمیر پوتین از نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته است تا وی دولت بایدن را برای کاهش برخی تحریم‌های سوریه تشویق کند تا آنکه به شرکت‌های روسیه اجازه داده شود تا در ساخت سوریه مشارکت داشته باشند.

بر اساس قانون سزار که در دسامبر ۲۰۱۹ از سوی دونالد ترامپ، به امضا رسید، تحریم‌هایی بر بخش‌های مختلف اقتصاد سوریه از جمله بخش انرژی و زیرساخت اعمال شد. این قانون مانع اصلی شرکت‌های خارجی مشتاق در زمینه مشارکت در بازسازی سوریه محسوب می‌شود.

پایگاه خبری آکسیوس در ادامه مدعی شد مقامات رژیم صهیونیستی می‌گویند پوتین می‌خواهد شرکت‌های روسی بیشتری درآمد خود را تقویت کرده و از سوی دیگرنیز نفوذ روسیه را در اقتصاد سوریه افزایش دهد.

پوتین در جریان دیدار روز جمعه خود با نفتالی بنت گفت که شرکت‌های روسیه نگران هستند تجارت با سوریه سبب شود آن‌ها از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گیرند.

همچنین این خبر در حالی منتشر شده است که بشار اسد در هفته‌های اخیر گفتگو‌هایی را با سران مصر، اردن و امارات به انجام رسانده بود. این در حالی است که آمریکا مدعی است که با عادی سازی روابط با دولت سوریه و یا بازسازی این کشور مخالف است.

گفتنی است نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه پس از بازگشت از روسیه در جلسه کابینه در اراضی اشغالی گفت: «رئیس جمهور روسیه «گوشی شنوا» برای نیاز‌های امنیتی اسرائیل است. برنامه هسته‌ای ایران در درجه اول نیاز‌های امنیتی ماست.

بنت افزود: «ما با روسیه به توافق‌های خوب و پایداری رسیدیم و درباره وضعیت پیشرفته برنامه هسته‌ای ایران که همه را نگران کرده نیز بحث کردیم.»

انتهای پیام/

نظر شما