شناسهٔ خبر: 50422126 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

مهدوی‌کیا و تیم‌ملی امید به دنبال صعود

تیم‌ملی امید ایران ظهر پنجشنبه مقابل لبنان به میدان می‌رود

صاحب‌خبر -

تیم‌ملی امید ایران چند روزی است کار خود را در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی زیر23 ساله‌های آسیا شروع کرده است. این رقابت‌ها که مرحله نخست مقدماتی المپیک 2024 محسوب می‌شود برای ملی‌پوشان ایرانی بسیار اهمیت دارد. به همین خاطر فدراسیون فوتبال مهدی مهدوی‌کیا را بالای سر این تیم گذاشته و قرار است با برنامه‌ریزی مناسب زمینه برای صعود به المپیک فراهم شود.
تیم ایران در صورتی که این بازی را با برد پشت سر بگذارد صعودش به مرحله بعد قطعی می‌شود و در بازی آخر برای سرگروهی مقابل تاجیکستان قرار می‌گیرد، به همین خاطر دیدار پنجشنبه برای مهدوی‌کیا و شاگردانش اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم امید درباره بازی با لبنان گفته است:‌ «بازی اول را پشت‌سر گذاشتیم و آماده بازی برابر لبنان می‌شویم. لبنان تیم خوب و فیزیکی است، بازی این تیم را با تاجیکستان آنالیز کردیم. با توجه به سیستم دفاعی حریف، بازی راحتی نخواهیم داشت. دیدار دو تیم را آنالیز کرده و امیدواریم بازی خوبی را پشت سر بگذاریم. لبنان مقابل تاجیکستان خیلی دفاعی بازی کرد و چشم به ضد حملات داشت. ضمن اینکه بازیکنان این تیم در رده سنی 21 و 22 سال و در واقع زیر 23 سال است و برخلاف تیم ما که جوان و اکثرا زیر 21 سال است، در این رقابت‌ها حضور دارند.»
مهدوی‌کیا برنامه بلندمدتی را برای تیم امید در راه المپیک در نظر گرفته است. او درباره برگزاری اردوهای مختلف، برگزاری تورنمنت چهار جانبه و تشکیل اردو در کمپ اسپایر قطر گفت: «با توجه به سفر رئیس فدراسیون ایران به قطر و امارات و برگزاری نشست با مسئولان فدراسیون کره‌جنوبی در تهران، قرار شده تا یک تورنمنت چهارجانبه با تیم‌های قطر، کره‌جنوبی و امارات در قطر برگزار کنیم. همچنین رایزنی حضور تیم امید در کمپ اسپایر صورت گرفته و درباره برگزاری بازی دوستانه با تیم امید امارات هم صحبت‌هایی شده است. تمام این مسائل را بررسی می‌کنیم تا با آمادگی بالا در مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور یابیم.»
گفتنی است؛ دیدار ایران و لبنان ساعت 14:30 پنجشنبه به وقت تهران در استادیوم شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار می‌شود.

نظر شما