شناسهٔ خبر: 50421758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زاکانی: ارائه تسهیلات برای برقی شدن موتورسیکلت ها ضروری است

تهران- ایرنا- شهردار تهران با اشاره به اینکه باید برای برقی کردن موتورسیکلت ها تسهیلاتی ارائه شود، گفت: باید با تدوین قوانین و اجرای آن از میزان تهدیدات استفاده از موتورسیکلت ها کاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علیرضا زاکانی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای عالی ترافیک شهر تهران، نافزود: هر چند موتورسیکلت خطر آفرین است و تهدیدات متعددی را به شهر تحمیل می کند اما روی دیگر سکه این است که اقشار ضعیف از آن استفاده می کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید دسته بندی مناسبی در خصوص مخاطرات و محاسن استفاده از موتور سیکلت انجام شود، ادامه داد: یک بخش از این موضوع مربوط به آلودگی هوا و اقداماتی است که منجر به افزایش ریسک می شود و ایمنی را کاهش می دهند.

زاکانی خاطرنشان کرد: همچنین تخلفات نیز باید دسته بندی شود و پیرامون آن برنامه گام به گامی را طراحی کنیم تا ضابطه مندی درست، کاهش خطر و قاعده مندی شرایط را برای ما فراهم کند.

وی بیان کرد: از طرف دیگر سلسله خدماتی مانند ایجاد مسیر ویژه، پارکینگ و تسهیلاتی برای تبدیل موتورسیکلت های کاربراتور به انژکتور و برقی می تواند انجام شود.

شهردار تهران ادامه داد: اگر چارچوب مشخص و پیشنهاد مدونی مبتنی بر قوانین ودستورالعمل ها مطرح کنیم و بسته ای را داشته باشیم که یک روی سکه کاهش تهدیدات موتور و روی دیگر ارائه خدمات به موتور سواران باشد، می توانیم ساماندهی آن ها را راحت تر انجام دهیم.  

زاکانی گفت: علاوه بر این می توان به سمتی رفت که با توجه به شرایط آلودگی هوا، در یک سری محدوده ها مانند منطقه ۱۲ و بازار شرایط ویژه ای برای ورود و عبور موتور سیکلت های برقی در نظر گرفته تا آلودگی هوا را نیز کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: می توانیم با دسته بندی این موارد ساماندهی موتورسیکلت ها را به یک بسته پیشنهادی تبدیل کنیم. همچنین باید پیشنهادات راهور درباره موتورسیکلت های سنگین و خلاقیت های ایجاد شده را دریافت و موارد را بررسی و در صورت موافقت در جلسه تصویب کنیم.  

در این جلسه علیرضا زاکانی شهردار تهران، علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پوریا محمدیان نماینده وزیر کشور و سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران حضور داشتند.

نظر شما