شناسهٔ خبر: 50421396 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آزمایش موفقیت‌آمیز موشک اتمی قاره‌پیمای هند با برد ۵ هزار کیلومتر

هند آزمایش موشک قاره‌پیما مجهز به کلاهک اتمی خود با برد ۵ هزار کیلومتری را در جزیره‌ای در منطقه «اودیشا» با موفقیت به پایان رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبگاه ریپابلیک‌ورد از موفقیت در به سرانجام رساندن آزمایش موشک قاره‌پیمای هند خبر داد که مجهز به کلاهک اتمی است و برد ۵ هزار کیلومتری دارد.

این موشک قاره‌پیما «آگنی-۵» نام دارد و حوالی ساعت ۸ شب به وقت محلی از جزیره‌ای در منطقه «اودیشا» به هوا پرتاب شد. این موشک با سوخت جامد می‌تواند اهدافی در فاصل بیش از ۵ هزار کیلومتر و حتی خارج از قاره اروپا را نیز بادقت هدف قرار دهد.

منابع هندی نیز انجام این آزمایش را مطابق با سیاست این کشور و برای بالابردن توانای بازدارندگی و مقابله اعلام کردند.

سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند (DRDO) این موشک را ساخته است و قابلیت اتمی نیز دارد و یکی از دوربردترین موشک‌های هند محسوب می‌شود.

این آزمایش در حالی انجام می‌شود که چین نیز به تازگی دو موشک مافوق صوت خود که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد را به صورت موفقیت‌آمیزی آزمایش کرده است. مقامات چین هرگونه تهدید نظامی با این سلاح‌ها را رد کرده و گفته‌اند این تنها یک آزمایش معمولی نمونه یک فضاپیما بوده است.

در مقابل آمریکا بار‌ها در آزمایش‌های خود در زمینه پرتاب موشک فراصوت ناموفق بوده است. ایالات متحده در آزمایش اخیر موشک‌های خود که در راستای برنامه تسلیحاتی پنتاگون قرار بود انجام شود با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/

نظر شما