شناسهٔ خبر: 50421107 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حجت‌الاسلام قمی مطرح کرد؛

مصداق و معیار محقق شدن اراده الهی مساله «فلسطین» است

آروین موذن زاده

افتتاحیه کارگاه بین‌المللی طراحی پوستر وحدت با موضوع «فلسطین محور وحدت جهان اسلام» با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه بین‌المللی طراحی پوستر وحدت با موضوع «فلسطین محور وحدت جهان اسلام» و شعار «قدس الامة» عصر امروز چهارشنبه ۵ آبان ماه با حضور هنرمندانی از ۱۰ کشور مختلف در سالن بیستون هتل پارسیان انقلاب برگزار شد.

در این مراسم ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و … حضور داشتند.

مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در ادامه مراسم علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه بین‌المللی «امت واحده» که از برگزار کنندگان این رویداد است ضمن خوش‌آمدگویی به حضار با اشاره به مشکلاتی که دشمنان ایران و کشورهای هم پیمان ایران در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای ما به وجود می‌آورند یادآور شد: ما این شرایط سخت را تاریکی قبل از فجر می‌دانیم و برگزاری چنین اتفاقات هنری می‌تواند به سهم خود کمک کننده باشد. انصافاً تنها موضوعی که بر سر آن هیچ اختلافی در جهان اسلامی نیست موضوع فلسطین است که تنها نقطه وحدت عملی مسلمین به حساب می‌آید و برپایی چنین رویدادهایی می‌تواند بر این وحدت بیفزاید.

مصداق و معیار محقق شدن اراده الهی مساله «فلسطین» است

بعد از پخش تصاویری در ارتباط با مبارزه مردم فلسطین با رژیم اشغالگر قدس حجت‌الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی که از جمله حامیان این رویداد است در سخنانی عنوان کرد: استادی داشتیم که تعبیر حکیمانه‌ای را درباره اسلام از ایشان می‌شنیدیم به این مفهوم که اسلام راهی از میان راه‌ها برای رسیدن به سعادت نیست بلکه اسلام تنها راه و یکی از اولین ضروریاتش جامعیت است.

وی ادامه داد: درباره مکتبی حرف می‌زنیم که فقط به حس و حال معنوی انسان بسنده نمی‌کند و حتماً بر مسایلی چون اقتصاد، رفع استضعاف و تمام مولفه‌های موثر حیات بشر ناظر است. مرور اولیه تعالیم پیامبر (ص) این حقیقت را جلوی چشم می‌آورد که اسلام دین جامعی است. تحقق این اسلام به اتحاد مسلمین بستگی دارد وگرنه اراده الهی و تحقق عدالت و ارزش‌های والای الهی و انسانی به جز با اتحاد مسلمین محقق نخواهد شد. اتحاد، اسلام را بر زمین اقامه خواهد کرد. در حقیقت ما از یک اصل راهبردی حرف می‌زنیم و جمیعاً باید به این حبل الهی دست بیاویزیم.

حجت‌الاسلام قمی یادآور شد: سومین مساله سنجه تحقق اسلام ناب جامع که با اتحاد مسلمین رقم خواهد خورد امروزه بی برو برگرد ماجرای فلسطین است و هرچه در این زمینه هزینه پرداخته‌ایم، ارزشش را داشته است. از این معیار نمی‌توان گذشت و حرف تازه‌ای هم نیست و جمهوری اسلامی هم باید تا جایی که در توان دارد برای فلسطین هزینه بدهد. امروز مصداق و معیار محقق شدن اراده الهی مساله فلسطین است.

مصداق و معیار محقق شدن اراده الهی مساله «فلسطین» است

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: هنرمندان هم حتماً سهم زیادی در تحقق این اراده خواهند داشت و در آگاهی بخشی و تبیین این هدف تلاش خواهند کرد. ما نیز با اشتیاق خودمان را خادم همه هنرمندانی که در این مسیر قدم برداشتند، می‌دانیم.

بعد از پخش سرودی از گروه وصال، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در سخنانی عنوان کرد: میلاد نبی اکبرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را که در ایران به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است، تبریک می‌گویم. واژه وحدت یک واجب شرعی است و می‌دانیم که ایمانی بدون وحدت اسلامی وجود ندارد. بنابراین کسانی که بین پیروان جامعه اسلامی اختلاف ایجاد می‌کنند فرزندان پیامبر نیستند.

وی افزود: دشمنی رژیم صهیونیستی تنها یک نمونه از فساد و جنگی است که بین ما صورت می‌گیرد. سال‌ها قبل امپراطوری انگلیس و فرانسه برای تجزیه فلسطین با هم متحد شدند تا این کشور را از بین ببرند و نسل‌های آینده چنین مشکلاتی را پیدا کنند. بنابراین اتحاد آنها بسیار بالاست و ما هم باید چنین اتحادی را حتی بیشتر داشته باشیم و در کنار اتحاد باید پروژه‌ها و طرح‌هایی را برای مقاومت در برابر دشمنان ایجاد کنیم.

ابوشریف تصریح کرد: وقتی رژیم صهیونیستی و غرب بر این منطقه مستولی شدند و همه رسانه‌ها را در اختیار گرفتند ما نیز باید با آنها مقابله کنیم و الان هم می‌بینیم که ملت ایران را مورد هدف قرار دادند و افراد خاصی را در ایران برای خرابکاری مد نظر گرفتند. روز گذشته شاهد بودیم معاون رژیم موساد درباره این اعمال خرابکارانه صحبت می‌کرد. از این رو ما باید همه را تشویق به مقابله و مقاومت کنیم و از طریق گرافیک، موسیقی و هر ایده هنری که داریم با رژیم صهیونیستی مقابله کنیم.

وی در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: اکثر امت اسلامی با رژیم صهیونیستی مخالف هستند و حتی کسانی که موافق آنها هستند با این شرط که حق دولت فلسطین ادا شود آنها را به رسمیت می‌شناسند بنابراین ما نیز باید از هر طریق در برابر این ظلم و دشمنی به پا خیزیم.

این رویداد از فردا ۶ آبان ماه در هتل پارسیان انقلاب برگزار خواهد شد.

نظر شما