شناسهٔ خبر: 50420448 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سی‌ان‌ان

نجات جهان از گرسنگی؛ تنها با ۲درصد ثروت یک آمریکایی

ابرثروتمندان جهان می‌توانند فقط با بخش بسیار کوچکی از ثروت خود مشکل گرسنگی را در جهان حل کنند.

صاحب‌خبر -

دو درصد ثروت ایلان ماسک می تواند مشکل گرسنگی جهان را حل کندبه گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ ان‌ ان، دو درصد از ثروت ایلان ماسک می تواند مشکل گرسنگی جهان را حل کند. این گزارش می افزاید مدیر برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل گفت: افراد ابرثروتمندی مانند ایلان ماسک می‌توانند فقط با بخش بسیار کوچکی از ثروت خود مشکل گرسنگی را در جهان حل کنند. وی در ادامه به افراد ابرثروتمند مانند ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و جف بزوس، مؤسس شرکت آمازون، و همچنین به بحران غذا و گرسنگی کودکان افغانستان اشاره کرده است. آقای بیزلی گفت: "فقط شش میلیارد دلار کافی است تا ۴۲ میلیون نفر از مردم را نجات بدهیم که اگر اکنون به داد آنها نرسیم، جان خود را از دست خواهند داد. این خیلی پیچیده نیست. "


بنابر اعلام بلومبرگ، ثروت خالص ایلان ماسک حدود ۲۸۹ میلیارد دلار است و این بدان معناست که بیزلی خواستار اختصاص فقط دو درصد از این ثروت هنگفت است. از زمان همه گیری کرونا، ثروت میلیاردر‌های آمریکایی تقریباً دو برابر شده است. به طوری که در ماه اکتبر مجموع دارایی ابرثروتمندان آمریکا به ۵ تریلیون و ۴۰۰ میلیون دلار رسید. بیزلی گفت: «طوفان کامل» از چندین بحران، مانند تغییرات آب و هوایی و همه‌گیری کووید-۱۹، به این معنا است که بسیاری از کشور‌ها «در آستانه قحطی قرار دارند.» بر اساس گزارشی که برنامه جهانی غذا روز دوشنبه منتشر کرد، نیمی از جمعیت افغانستان- یعنی ۲۲/۸ میلیون نفر- با بحران شدید گرسنگی روبرو هستند.

 

بیش از ۳ میلیون کودک زیر پنج سال افغان در معرض گرسنگی شدید روبرو هستند

در پایان این گزارش آمده است: بیکاری شدید و بحران نقدینگی به این معنی است که افغانستان در آستانه بحران انسانی قرار دارد و بیش از ۳ میلیون کودک زیر پنج سال افغان در معرض خطر هستند. بیزلی افزود: "برای مثال، آمریکا و منطقه آمریکای مرکزی، کریدور خشک گواتمالا، هندوراس، السالوادور و نیکاراگوئه را در نظر بگیرید. فقط در این مناطق، ما به افراد زیادی غذا می‌دهیم و آب و هوای در حال تغییر با وزش طوفان و سیل، ویرانگر است. من نمی‌دانم آنها غذا را از کجا تهیه می‌کنند. سوخت ما تمام شده است و پول نقد نداریم که حقوق و دستمزد کارکنان مان را بپردازیم."

 

پیش از این واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات افغانستان و تمدید مأموریت امدادرسانی سازمان ملل در این کشور نسبت به فروپاشی اقتصادی افغانستان هشدار داده بود. وی گفت: باید بر روی ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تمرکز کرد و امیدواریم حامیان مالی و کشور‌های کمک کننده، در بهبود اوضاع اقتصادی این کشور سهیم باشند. وی افزود: افغانستان در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد و این مسئله، به صدا درآمدن زنگ هشدار درباره وقوع بی ثباتی و بحران انسانی واقعی در افغانستان است که جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

 

نظر شما