شناسهٔ خبر: 50412533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طرح نظام ارجاع در بیمه سلامت همگانی خراسان شمالی کلید خورد

سید پوریا مسلمی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی از آغاز طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر محسن رعنایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این طرح همزمان با هفته بیمه سلامت (۳ تا ۹ آبان) در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه آغاز شده است.

وی هدف از طرح پزشک خانواده در صندوق همگانی را افزایش سطح دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی، رعایت عدالت در دریافت بیمه خدمات درمانی و هدایت بیماران در مسیر درست درمان با کمترین هزینه اعلام کرد.

وی گفت: در این طرح، بیمه شدگان از طریق پنل انتساب، به پزشکان خانواده تعیین شده متصل می‌شوند و هر پزشک نیز به بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی تا سقف دو هزار نفر منتسب می‌شود.

رعنایی تاکید کرد: این تعداد بیمه شدگان بعد از انتساب به پزشک مربوطه می‌بایست صرفاً به پزشک خانواده خود (به جز موارد اورژانسی) مراجعه نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی ادامه داد: با استقبال به عمل آمده توسط پزشکان، این طرح به تدریج در تمامی شهرستان‌های خراسان شمالی اجرا می‌شود و بیمه شدگان تا آن زمان همچون سابق از خدمات دولتی بهره مند خواهند بود.

وی گفت: این طرح برای افرادی اجرا می‌شود که به صورت رایگان تحت پوشش صندوق بیمه همگانی هستند و تاکنون فقط مجوز استفاده از مراکز درمانی دولتی را داشته‌اند؛ این افراد از این پس می‌توانند مشمول استفاده از خدمات بخش خصوصی شده و صرفاً تعرفه ۶ هزار تومانی را پرداخت نمایند.

دکتر رعنایی در خصوص بیماران خاص نیز اظهار کرد: بیماران خاص، بیماران تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی می‌توانند بدون ارجاع توسط پزشک خانواده به پزشک متخصص و فوق تخصص مراجعه کنند و تمامی هزینه‌ها برای آن‌ها با بیمه محاسبه می‌شود.

نظر شما