شناسهٔ خبر: 50412328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبرداد:

اختصاص ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای بهسازی روستاهای کشور

فاطمه ظفری

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال هشت‌هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و قیر برای بهسازی روستاهای کشور در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدرضا شاملو روز چهارشنبه ۵ آبان در آیین افتتاحیه فاز اول بهسازی روستای دورانه شهرستان نهاوند، اظهار داشت: شاخص بهسازی روستاهای ما در کشور ۵۴ درصد است و تاکنون طرح هادی در ۲۱ هزار روستا در کشور اجرا شده است.

وی با بیان این‌که در سال جاری طرح بهسازی در سه‌هزار و ۵۰۰ روستا در کشور اجرا می‌شود، افزود: در حال حاضر چهارهزار و ۷۰۰ پروژه بهسازی روستایی در کشور در دست اقدام قرار دارد که پراکنندگی و صعب‌الاعبور بودن این روستاها باعث ایجاد مشکلاتی برای اجرای این پروژه‌ها شده است.

شاملو ادامه داد: امسال مجموع اعتبارات عمرانی ملی و استانی و قیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کل کشور هشت‌هزار میلیارد تومان است که تاکنون بیش از ۵۰ درصد این اعتبارات ابلاغ شده و ۷۰ درصد اعتبارات استانی نیز ابلاغ شده است. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۹۹ درصد روستاهای کشور که ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در آن‌ها ساکن هستند دارای طرح هادی هستند و اولویت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور اجرای فاز اول بهسازی در همه روستاها است.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که برای اجرای فاز دوم بهسازی روستاها محور مشارکت خودم مردم هستند، یادآوری کرد: در سال‌های گذشته شاخص بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان نهاوند از میانگین شاخص ملی و استان پایین‌تر بود و این باعث نگرانی ما شده بود.

شاملو اضافه کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر با تلاش‌های بنیاد مسکن استان و شهرستان شاخص بهسازی روستاهای این شهرستان به نسبت قابل توجهی افزایش یافته و اکنون در ۶۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در نهاوند فاز اول طرح هادی اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شاخص مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی در شهرستان نهاوند حدود ۷۰ درصد است و در این زمینه نهاوند جزو شهرستان‌های پیش‌رو در کشور محسوب می‌شود.

شاملو تاکید کرد: با توجه به زلزله‌خیز بودن نهاوند مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این شهرستان بسیار مهم است و مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی باعث پایداری آن‌ها در مقابل زلزله خواهد شد.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در بحث اجرای منظومه‌های روستایی نیز تنها طرح منظومه روستایی استان همدان در شهرستان نهاوند تهیه شده است و در بحث صدور سند روستایی استان همدان در کشور پیش‌رو است.

شاملو افزود: در حال حاضر حدود ۶۲ هزار روستا در کشور وجود دارد که نیازمند اجرای فاز دوم طرح هادی هستند و متاسفانه منابع کشور نیز محدود است ولی طی این چند سال خدمات دولت در این زمینه قابل توجهه بوده است.

وی در خاتمه تصریح کرد: کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حقیقت چند بخشی است و با دستگاه‌های مختلف سروکار دارد و هرکجا کاری انجام شده دلیلش همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها بوده است.

انتهای پیام

نظر شما