شناسهٔ خبر: 50411951 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نامجومطلق: استقلال با برنامه 6 امتیاز گرفت/ مصاحبه اسکوچیچ و پاسخ طارمی اشتباه بود

مربی پیشین تیم استقلال گفت: این تیم در 2 هفته گذشته کاملا با برنامه نشان داده و در فاز دفاع و حمله بسیار خوب عمل کرده است.

صاحب‌خبر -

مجید نامجو مطلق در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص نتایج استقلال در دو هفته ابتدایی لیگ برتر اظهار داشت:در ابتدا باید به بازیکنان، کادر فنی و هواداران استقلال بابت این 2 بازی تبریک بگویم.گرفتن 6 امتیاز از 2 بازی نتیجه خوبی است و با توجه به اینکه استقلال امسال تغییراتی در تیم داشته و بازیکنان جدید اضافه شده اند مطمئنا شرایط بهتر هم خواهد شد.

وی افزود: استقلال در بازی با ذوب آهن نسبت به بازی اول عملکرد بهتری داشت و فکر می کنم اگر شرایط به همین منوال ادامه داشته باشد وضعیت در هفته های آینده بهتر هم خواهد شد.تیم ذوب آهن هم انصافا بازی قابل قبولی مقابل استقلال به نمایش گذاشت ولی حفظ نتیجه و پیروزی در اصفهان نتیجه خوبی است و مطمئنا با این شرایط در هفته های چهارم یا پنجم وضعیت تیم خیلی بهتر خواهد شد.

مربی اسبق تیم استقلال در خصوص عملکرد کوین یامگا در ترکیب این تیم گفت: خیلی خوشحال هستم که این بازیکن در اولین حضورش در ترکیب چنین کیفیتی از خود به نمایش گذاشت.او جدای از این که 2 گل زده بازیکنی بسیار مستعد در امور تاکتیکی نشان داد و نحوه استقرار وی در زمین و ایجاد موقعیت برای خود و هم تیمی هایش کیفیت وی را ثابت کرد.مطمئنا یامگا توانایی های زیادی دارد و می تواند به استقلال خیلی کمک کند.

نامجومطلق در پاسخ به این سوال که کدام تیم را مدعی قهرمانی می داند گفت: استقلال، پرسپولیس و سپاهان با هر کیفیتی که باشند هر سال جزو مدعیان هستند.این تیم ها با توجه به ساختار و عقبه ای که در فوتبال ایران دارند خود به خود مدعی هستند و اگر می خواهیم مدعیان جدید را ببینیم باید چند هفته از مسابقات بگذرد. در مورد مدعی اصلی قهرمانی هم باید در جریان بازی ها روند تیم ها را بررسی کنیم.

مربی اسبق استقلال در خصوص اینکه آیا مطالبات خود را از این باشگاه دریافت کرده یا خیر گفت: بله آن موضوع حل شده و بحثی در این مورد وجود ندارد.

وی ضمن تقدیر از عملکرد مدافعان استقلال در 2 بازی گذشته عنوان کرد: در 2 هفته اخیر نقش مدافعان و همچنین دفاع تیمی در کسب این 2 پیروزی بسیار مهم بود. استقلال در فاز دفاع به حمله و حمله به دفاع در این 2 هفته خوب و منظم کار کرده و این موضوع نشان می دهد این تیم برنامه دارد. در فوتبال 2 بحث حیاتی وجود دارد که دفاع به حمله و حمله به دفاع خوب اجرا شود و خوشبختانه در استقلال این موضوع به خوبی رعایت شده است.البته کاستی هایی هم وجود دارد ولی مطمئنا کادر فنی استقلال آنها را دیده و بررسی خواهد کرد.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص جدال کلامی که این روزها بین اسکوچیچ و مهدی طارمی در تیم ملی در راه صعود به جام جهانی به وجود آمده است به فارس گفت: ما در این دوره بازیکنان بسیار خوبی داریم و بر خلاف دوره گذشته لژیونرهایی در اختیار داریم که در تیم های خود تاثیر مثبتی دارند. مثلا جهانبخش در دوره قبل جام جهانی در تیم انگلیسی خود بازی نمی کرد اما حالا مهره فیکس تیمش در هلند محسوب می شود. طارمی هم این شرایط را در پورتو دارد.

نامجو مطلق خاطرنشان کرد: در واقع با این توصیفات کاملا مشخص است تیم خوبی در اختیار داریم و در دوره اول به خاطر مشکلات در انتخاب مربی دچار مشکل شدیم. همان زمان هم اعلام کردم که این تیم با قدرت به عنوان تیم اول صعود می کند و خوشبختانه هم کادر فنی و هم بازیکنان و هم پشتیبانی فدراسیون باعث صعود تیم به مرحله نهایی شد. طبیعتا بازیکنان و کادر فنی دو عضو جدا ناشدنی از یکدیگر هستند و برای موفقیت باید هر دو کنار هم باشند. یعنی اگر شما بازیکنان خوبی داشته باشید ولی مربی خوبی نداشته باشید موفق نمی شود. بر عکس همین موضوع هم وجود دارد و اگر مربی خوب داشته باشد اما بازیکنانتان خوب نباشند باز هم موفق نمی شوید.

وی ادامه داد: در این مدت نقش بازیکنان در تیم ملی زیاد بوده و اسکوچیچ هم بی تاثیر نبوده و زحمت خودش را کشیده است. به نظرم این صحبت هایی که مطرح شد باعث ایجاد حاشیه می شود و هم اسکوچیچ نباید آن مصاحبه را انجام می داد و نه طارمی باید آن حرف را می زد. این رفتار اشتباه است چون ما با کمترین تدارکات تا اینجا پیش رفته ایم و در حالی که بازیکنان در بهترین فرم خود در اردوهای تیم ملی شرکت می کنند برای صعود تلاش می کنیم. اینگونه صحبت ها بزرگترین ضربه را به تیم ملی می زند و می تواند ما را از رسیدن به هدف دور کند. حرف نزده را هر زمانی می شود زد. بهتر است در این فضا همه حمایت کنند تا تیم ملی ما که به نظرم کاملترین تیم بعد از انقلاب است به جام جهانی قطر صعود کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما